Årskrönika 2009

JANUARI

Året började med en tajt deadline till vår första A-uppsats,
jag och Abena som jag skrev med lyckades få ett D på den.

Den 18:e så blev de tags för en studentresa till vemdalen, Student skiweek.
Söndag till Torsdag tillbringades i 8-mannastugor med massa fest och lek i snö,
även en hel bastande och rullande i snön blev de.
  

Jag började även träffa en pilot från skåne, en kortvarig affär där
vi båda insåg att 10 års åldersskillnad var för stor för att de skulle
kunna bli nått allvarligare, men vi hade de rätt trevligt i varanns sällskap
under ca 2 månader.

FEBRUARI

En ganska tråkig månad med en väldigt tråkig kurs, men som jag ändå
lyckades få till ett B på tentan.
Piloten hade även flygit färdigt i Sundsvall och de blev inge mer med de.

MARS

Vi började läsa kursen om äldres hälsa och ohälsa,
det var spännande då vi fick vara mycket uppe på
sjukhuset och lära oss ge injektioner och ta blodprover bland annat.

Det var internfest för alla som jobbade på kårhuset,
en mycket trevlig tillställning måste jag säga!


Jag var även ner en helg till Stockholm för att fira min barndomsvän
Nicklas 20årsdag. En väldigt rolig fest med mycket människor och lite sömn.
Passade även på att besöka min faster och småkusiner under en natt.

Jag började min Praktik med en kommunsköterska inom äldreomsorgen i Stöde.

APRIL

Månden bestog mest av den 4 veckor långa praktiken i Stöde,
fick åka tåg och buss fram och tillbaka dom ca 6 milen varje dag.
Fick heller inte ut så mycket av praktiken mer än 2 venprover.
Men de var rätt trevligt ändå, och jag hade en snäll handledare.

Jag fyllde även 20 år den 10:e denna månad.
Och jag har nog aldrig haft en sån bra födelsedag nån gång i mitt liv,
jag lever på den än idag! Jag fyllde år på långfredagen och den startade
hemma i Alfta sen några dagar tillbaka med My. Vi var till Marsa där
en hel del folk satt på isen och anglade sedvanligt, dom sjöng för mig och så.
Sen tog vi tåget hem till Sundsvall där de blev god mat och fest på snekan på kvällen,
jag satt i knä på en kille helt ovetande om att han skulle bli min.
Dagen efter på påskafton hade jag 20års-fest i den hyrda lokalen på förrådet,
den första gästen var just denna kille :D
Det började med lite sexparty och det kom en kvinna och visade oss olika saker,
sen började de strömma in en massa folk och jag blev allt mer berusad.
Killen som heter Björn gav mig en kyss och sen var vi oskiljaktiga resten av kvällen.
Han följde även med mig hem den natten. Under veckan som löpde träffades vi lite på kåren,
och på söndagen så kom han över på lite filmtittande och stannade en hel vecka kan man säga.
Det rullade på och den 25:e blev vi tillsammans :D

  

MAJ

Man var nykär och lycklig under denna månad,
jag åkte hem en sväng till Allfta för att hämta min lilla bil,
lillebror följde med upp igen som sällskap dom 20 milen,
vi var på bio med Björn och sen fick han ta tåget hem.

Var på en rätt galen fest, men rolig var den!
  Min första måltid på Subway

Den 29:onde begavs sig ett stort gäng till BodaBorg i åverål för lek hela dagen!
jag var jätte förkyld, men kämpade på rätt bra ändå under dagen,
och de var solig och varmt!
  Dålig med bilder dock...

JUNI

Jag sprang vårruset för första gången, eller gick snarare.

Det var medelpaddeln, Jag, My och Anna skulle ställa upp som ett lag,
men alla var tokförkylda och banga ur.
Men min pojkväns lag kom tvåa iaf!
 

 Jag skrev en omtenta i farmakologi och åkte hem med min lilla
bil till Alfta samma dag. Det var rätt jobbigt att skiljas från Björn,
men tillslut kom jag iväg!

Två dagar efter började jag mitt sommarjobb på hemtjänsten Söder i Alfta.

den 29:onde återvände jag till Sundsvall för att delta i gatufesten och ha
semester en vecka med Björn, så härligt de var! och tok varmt!

JULI

månaden inleddes ju så härligt i Sundsvall med Björn!
  

På lördagen innan jag åkte hem så var de dags för en årlig 5-timmars
tur i selångersån i gummibåt! Runt 80 gummibåtar deltog, helrolig grej!
  

jobb jobb jobb jobb jobb

I mitten av månaden blev de en tur till Stockholm med Björn, My och Jon,
vi lånade fasters lägenhet och tillbringade en hel dag på gröna lund!
Jätte mysig helg!
   

Den 26:e fyllde Björn 22 år, Grattis på han!

Den sista Juli fick jag tillträde till min och My´s stora trea i Nacksta!

AUGUSTI

Dom första dagarna gick till att flytta in i nya lägenheten,
vi var även iväg och åt middag på fin resturang i Sundsvall för att
fira att både lillebror och Björn hade fyllt år. Det blev första gången
Björn träffade min familj.

jobb jobb jobb jobb jobb jobb

Var upp till S-vall ett par dagar när My kom med sitt bohag och flyttade in!
hem och jobbade ett par dagar och återvänder ännu en gång till sundsvall
för att stanna en vecka innan jag och My stryde mot Turkiet och Alanya.
En underbart varm och härliga resa!
   
  

Han knappt hem till Sundsvall igen för att andas ut fören årets Nollning
med bland annat mig som General drog igång!
Samtidigt som utbildningens svåraste och mest krävande kurs startades.

SEPTEMBER

Dom första veckorna var fullspäckade från morgon till kväll
med skola och agera general. bröt ihop lite och bet ihop, så höll de på.
(Hittade inga bilder på själva nollningen)

Kämpade på som gruppchef i vakten med Ida, vi fick 30 nya vakter,
och allt blev på engelska när hälften var utbytesstudenter.

Jag och My hade inflyttningsfest i vår nya lägenhet!
  

plugg plugg plugg med MedVet-kursen!

OKTOBER

Mitt i allt pluggande klämde jag in en studentkryssning vid namn Sjöslaget.
Jag och Björn hade roligt hela natten med några av hans gamla gymnasiepolare.
(blev typ inga bilder från den resan tyvärr).

Jag skrev tenta i läkemedelsberäkning.

Familjen kom upp för att hämta hem min bil inför vintern,
mamma och mormor stannade kvar en natt, och vi hade tjejkväll
och shoppade dagen efter.

Jag skrev den stora MedVet Tentan.

Halloween kom som den sista dagen i oktober som vanligt,
jag var utklädd till snövit, och blev alldeles för full på mitt vin...
  

NOVEMBER

Den jobbiga kursen avslutades och en lättsammare i vårdpedagogik började.

Men de visade sig bli en jobbig månad utanför skolan,
något som reddes upp i december.

Det lullade mest på i förtvivlan, och blev den jobbigaste månaden under året.

DECEMBER

Familjen kom upp den första helgen och sov på hotell,
det blev en massa shopping, mys, mat och biobesök.
Det var riktigt härligt att ha dom här!

Jag jobbade mitt sista pass som vaktchef på kårhuset,
och finalpasset blev på pubtömningen, fullt hus
och inte många minuter fick man under kvällen för
att hämta andan! Men de gick riktigt bra faktiskt!

Jag åkte hem till Alfta två dagar före jul.
Fick jobba en kväll och en dag runt julafton och tjänade
lite extra slantar med fin fin OB.
Var ut på gammla legendariska tranan på juldagen med Sara.
En riktigt rolig kväll blev de!
Sen blev de ett par lugna dagar hemma innan jag
begav mig norrut till S-vall för att fira nyår på kåren!
 God mat och mycket dryck som bilden visar!
Ett jävligt roligt nyår med en massa roligt folk måste jag säga!
Mitt fruktade tolvslag var helt under kontroll och jag kunde faktiskt njuta lite av de.
Men trött som jag var så passade jag på och dela taxi med ett par som bor i mitt hus
vid 2-tiden, och somnade så gott!


SAMMANFATTNING OM 2009

Ett bra år skulle jag vilja säg att de var!
Med studentresor och en massa skoj.
Men oxå ett år av mycket slit och jobb.
Ett år där jag återigen fann kärleken efter 11 månader som singel.
Och nu har jag och Björn hållit ihop i 8 månader, underbart!
Ett år som mest bestod av lycka vill jag minnas de som!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin sammansatt årskrönika....inser lite att hon är stor... nu min lilla tjej

KRAM

2010-01-01 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0