Energi!

Idag så ställde jag igentligen klockan på 8,
i nån slags ambition att förbereda mig inför praktiken,
men de gick som de gick, kom upp ur sängen strax före 10!
Åt frukost framför nyhetsmorgon, det är nått som man gör i min familj,
det kanske är just därför jag vill göra så på helgerna.

Men vid elva så tänkte att jag det allt skulle motioneras!
Det blev promenaden upp för berget och ner mot sidsjön,
där de riktigt bränner i vaderna när de är så mycket uppför
i början, men sen när de började gå nerför mot sidsjön
så fick jag ett ryck och började jogga, och jag hade så mycket
energi och tydligen en mycket förbättrad kondition så jag kunde
springa ända ner till sidsjön, och en bit runt, men sen ville jag stanna
och avnjuta naturen och solen som försökte titta fram!

Det var ju såklart mycket ljusare ute än vad min mobil lyckades få fram!

Sen slog de mig vad skönt det var att motionera utomhus igen,
det är inget som jag har tagit mig för att göra i vinter,
det blir lätt att man går till friskis och kör inomhuspass,
och inget fel med de, det har ju tydligen förbättrat min kondition
avsevärt, men på friskispass så behöver man inte tänka på annat
än just göra rätt rörelser, vilket kan vara rätt skönt.
Men när man gör nått så monotont som att gå/jogga/springa
ute i den friska luften, så har man just all tid att tänka,
tänka på allt möjligt som poppar upp, inte känna press på
att göra rörelserna rätt, bara vara Moa.
Och känna den friska luften och inte att de luktar svett!

Jag måste ta mig ut och träna lite mer även vintertid!
Björn har även tjatat lite om att vi ska åka längskidor tillsammans,
och idag fick jag verkligen lust till att göra de!
Men då måste skidorna hemma i Alfta ta sig hit oxå....hmmm.....
Eller undra om man kan hitta ett par lagom billiga här uppe!


Nu ska jag ner till tvättstugan igen, sen diska och förhoppningsvis plugga!



Kommentarer
Postat av: Kajsa

jaså du har varit upp till mina trakter? Guldhinken med mopp kommer förresten från rusa, dock ingen vidare kvalitet!

2010-01-24 @ 20:15:01
URL: http://bajsakajsa.blogg.se/
Postat av: Moa

japp, smög mig upp för att svettas lite och känna benen bränna! Nä rusta är väl inte känd för kvalitén...

2010-01-24 @ 23:16:50
URL: http://moanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0