Upp som en sol och ner som en pannkaka

Helgen har vart som rubriken beskriver!
Igår (lördag) så gjorde jag och Björn vår efterlängtade
utflykt till Ö-vik och badade.
Så nu är Ö-vik de mest nordligaste jag har vart
i efter kusten (pinsamt), och jag fick åka över högakustenbron,
den har jag verkligen överskattat!

Självbadadet pågick i 5 timmar, det blev lyckat,
mest tack vare min kloka pojkvän som tyckte att vi skulle ge
varann en av våra hänglåsnycklar till omklädningsskåpen,
ifall att nån skulle tappa nycklarna.
Och vad är de första som jag gör när jag hoppar i poolen,
jo på knappt 5 minuter har jag tappat mina nycklar.
Tur som f*n att Björn hade en extra till mig då!

Badet var inte jätte stort, men större och bättre än de i sandviken iaf.
Min favorit var den stora vattenrutschbanan som man kunde åka
fler i och med badringar, medans B gillade den med tidtagning bäst.
Utomhuspoolen var oxå härlig, men var man ute för länge fick man brainfreeze.
Vi var även förvånad över att de inte var så himla mycket folk där heller,
men nångång vi tolv slog de till och de blev långa köer till allt i princip,
och inte nog med de så hade nån bäbis bajsat i barnpoolen, som hade samma
reningssystem som till bubbelpoolerna, så då kunde vi inte bubbla heller.
Vi gick då till ett par relaxstolar i ett avskilljt hörn och vilade nästan en timme,
de var rätt skönt att ligga där i den fuktiga värmen, och båda slumra till ett tag.
Vi tittade upp nån gång före kl 15 och insåg att typ hälften av alla besökare var borta,
och de var inte kö till nånting! Så vi körde hårt i badet en timme till och avslutade med
lite varm bubbling då bubbelpoolerna hade öppnat igen!
Sen blev de till att äta lite på burger king innan vi tog bussen tillbaka till S-vall igen.
Nu är jag ännu mer sugen på att besöka Aqua Nova i Borlänge!

och som sagt.....
om gårdagen var rolig och lyckad, så är de motsattsen idag!
Idag känner jag mig surig och vrång, vill bara gömma mig under ett täcke.
Men efter som de inte ens är 3 minus ute idag (alltså varmt) så ville jag ta en promenad.
Tänkte att den skulle pigga upp mig. Så jag följde med B ner till stan för att hämta ut hans
böcker. Men fick ont i öronen efter som dom blev blöt igår, så då ville jag ta bussen hem.
Då tänkte B att han lika gärna kunde handla lite mat på stan, men såklart så går bussen precis
när vi håller på att att packa i varorna, vilket betyder att det dröjer 30 min innan nästa buss går.
Så det var bara till och börja gå med tunga böcker och tunga matvaror.
När vi äntligen hade kommit fram vid B, och jag skulle svänga av hem till Nacksta,
så tänker jag att jag ska köpa lunch på thaikiosken och ta bussen hem,
men eftersom jag var rädd att maten inte skulle hinna bli färdig innan bussen kom,
så tog jag bara 8 små vårrullar. Vilket har resulterat att mina matvanor idag
har blivit helt kajko, och sockervärderna har levt sitt egna liv.
Så jag har mått jätte dåligt och har en huvudvärk som inte går över,
och är på dåligt humör, blä!
Måste nog snart kolla upp mina sockervärden mer ordentligt,
jag är så himla känslig för hur och när jag äter, nästan lite diabetesvarning!

Ja ja, jag kan inte tjata på hur länge som helst om mina dåliga dag!
Lite sms från Sara piggade upp iaf! Min fina vän!


Imorn väntar en mycket spännande dag med Parktikinfo i skolan
och informationsmöte på ögonlaserkliniken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0