SOL & KÄRLEK

Fan vilket fint väder det blev idag!
Stekhett och vindarna käns knappt!
Så fort Björn kommer hem från gymmet ska jag lura
med honom till vackra sidsjön för att bada och sola.
BTW så lurade B iväg mig på springtur just runt sidsjön
igår kväll runt tio. Han sprang givietvis en längre sträcka
och jag sprang bara runt sjön, men vi kom ändå i "mål"
med bara 3 minuters mellanrum, och jag "vann".
Jag trodde att jag skulle vara helt ur form efter månad helt
utan träning och med sjukdommar, men var faktiskt i typ
samma form som innan uppehållet, skönt!
Nu ska jag bara försöka komma iväg lite oftare än 1 gång i månaden!
känner att jag verkligen behöver träna för att orka med jobbet,
för min avdelning på sjukhuset är faktiskt jävligt fysiskt ansträngande,
jag går 8000-10000 steg per dag där, och en massa tunga lyft
och så där! Känner av i ryggen direkt!

Kollade även upp min nya vårdcentral på nätet idag,
det är ju privat och öppnade för bara nån månad sen,
blev glatt överaskad över att dom ska få en hudläkare dit i höst!
Jag som behöver en VC för mina eksem, blir ju perfekt!
Ska även dumpa ungdomsmottagningen och börja gå hos
barnmorskan där istället. Det som känns extra bra med
den nya vårdcentralen är att dom har en öppen jourmottagning
där man bara kan komma och sätta sig oanmäld plus att dom har
öppet 12-16 på helgen.
Nu hoppas vi att dom är så trevlig som dom utger sig för att vara!

UPDATE
Insåg att man kunde maila deras barnmorska för rådgivning,
vilket jag gjorde igår, fick svar efter bara några timmar
på en LÖRDAG! Fan vad nice! Hon sa även att jag var välkommen
till henne i fortsättningen, så nu slipper jag ungdomsmottagningen
med alla fjortisar! :D Ytterst skönt eftersom jag blev nekad
och hänvisad till UM av centrums MVC för bara någon månad sen.

Nu hoppas vi bara på att deras hudläkare är nått att hänga i granen oxå!

På tisdag kommer familjen upp och ska campa med husvagnen
på alnö, och jag är ledig på onsdag vilket kommer att bli alldeles
förträffligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0