Klappat och klart!

Idag så var jag, Björn och My ner till mitthem
för att lämna kontrakt för uppsägning av lägenheterna
och alla papper för min och Björns nya lya.
På vägen hem så köpte jag och B naturgodis
och ramlösa mango och satte oss i gräset
för lite picknick i solen, läste egenom alla
papper om hemförsäkring, beställning av el
och allt var det var!
Mycket extra grejer nu som man inte har tänkt
på när man har bott i studentlägenhet där allt
var inbakat i hyran.
Men jag har iallafall ringt och beställt el tills
att vi flyttar in, det måste ändå vara vuxenpoäng!

Nu sitter jag ensam i Björns lägenhet medans han är
på gymmet, sen när han kommer tillbaka så ska vi beställa
thaimat igen! Supergott! Har planerat att vi ska sitta ute
och äta det i solen.
Annars planerar vi för fullt inför flytten,
inköpslistan på ikea passerar snart 16000kr gränsen,
plus att vi ska rocka loss på elgiganten oxå,
en bänkdiskmaskin står nämligen högt upp på
önskelistan!
Skönt att flytta i slutet av sommaren då man har fått en massa pengar,
så man kan köpa nästan allt i samma veva och slippa en massa vändor
till birsta. Tror dock inte att vi klarar oss på bara en besök.

Igår så var jag och tog blodprov oxå,
fick nämligen hem en mindre trevlig remiss från
öronmottagningen i måndags där dom ville kolla
upp några värden som var lätt förhöjda när
jag låg inne på akuten. Jag som hatar att bli stucken!!!
Tur som man har så jobbar man ju på sjukhuset,
så igår när jag jobbade utsåg jag den undersköterska
som är bäst på att sticka och ta proverna på mig.
Låg som ett kolli på soffan i personalrummet,
men det gick jätte bra, jag var så duktig!
Dock kändes det rätt skumt att ta sparkcykeln och
åka iväg med ditt egna blod till lab.
Nu hoppas vi på att värderna såg bra ut och att jag slippper
ta fler prover!

Imorn så ska man tillbaka till jobbet efter en ledig dag
och göra hela midsommaren, tors-sön.
Men det blir nog bra, bra med cash om inte annat!

Nä nu ska jag fortsätta att surfa runt och fördriva tiden
tills B ringer och säger att han är färdig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0