Midsommar

Idag är det midsommarafton, vilket jag har spenderat
mellan 7.00-14.30 på jobbet, skönt att flexa ut 1½ timme
tidigare iallafall! Sen hem för att ha lite midsommarkalas
med några vänner med samma öde som mig,
alltså jobba hela helgen.

Egentligen så tycker jag att det är jätte jobbigt att det
är midsommarafton idag, hade hellre velat att det var
en vanlig fredag så man med gott samvete kunde
slänga sig i soffan och grisa hela kvällen.
Men det vore ändå för sorgligt, så de är
därför vi har haft lite kalas här idag med mat, jordgubbar
och sånt, dock så tog energin slut efter maten och vi
kollade på en lättsam svensk film istället.

Men jag känner att jag vill spendera sommaren i Sundsvall iår,
första sommren jag inte är hemma i Alfta.
Och kan jag inte fira midsommar med min familj
så kan jag lika gärna jobba (ger myckt klirr i kassan!).
Björn har åkt hem till lappland och sina föräldrar över
helgen också, så då har jag inget bättre för mig.

Nu är jag mycket trött, ska bli så skönt att bädda ner sig i sängen.
Imorn jobbar jag kväll, alltså kan jag sova lite längre på morgonen,
ställer klockan på typ 8 kanske, vill ju ändå komma upp i tid
så man hinner göra nått på förmiddagen.


God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0