Semester

Idag har jag haft opponering på B-uppsatsen,
det gick jätte bra, hoppas att man inte får
tillbaka uppsatsen med en massa att rätta till
om 3 veckor bara!

I och med detta så är min 10 veckor långa
praktik-kurs färdig och jag är helt ledig fram till måndag.
Jag börjar denna lilla minisemester med ett besök
hos Sandra på hårmästarna, funderar på hur
mycket jag ska våga kapa nu bara!
Och imorn när det har ramlat in lite pengar
så ska jag tona håret oxå, så det blir riktigt vårfräscht!
Sen kommer torsdagen att bestå av att jaga dammråttor (städa)
och packa inför helgen i storstan.
Längtar som en tok efter att hälsa på sara och ha en weekend
på annan ort, det blir lite mer semester då på nå vis!

Annars så fick jag ett positivt besked idag av chefen på
min praktikplats jag har haft på sjukhuset,
det verkar som att det finns en möjlighet att få jobba där
i sommar om dom ska ta in nå fler undersköterskor.
Det verkar väldigt ovisst än hur det bli med "omställningen"
när 700 anställda ska sparkas. Men man får väl hoppas att det
finns nån liten ynka plats till mig!

Jag och Björn åt årets första semla igår oxå,
bättre sent än aldrig kan man säga!
Det var mest B som är intresserad av denna bakelse,
jag sympatiåt mest eftersom dom kommer i 2-pack,
är inget större fan av kardemummabröd, grädde eller mandelmassa.
Men jag klämde i mig semlan efter att ha gett B all mandelmassa
och pillat bort lite grädde.


Nä nu har jag annat för mig än att dega här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0