Åh neeeej!

Rubriken var en tanke jag fick imorse när jag vaknade!
Klockan var nämligen 08:38, och min obligatoriska
föreläsning började kl 09:00, PANIK!!
Flög upp ur sängen och klädde på mig, borsta tänderna
och satte upp håret. Packa ner en banan och två smörgåsar
i väskan och slängde mig på My´s cykel (tack för lånet)
och snabbare än nånsin var jag på skolan! just in time!

Så jävla typiskt att försova sig när man har en obligatorisk
föreläsning! Dock var den inte alls lika bra som jag trodde.
Den handlade om Neuropsykiatriska funtionshinder,
typ ADHD/ADD, asperger, autism, tourett, DAMP m.m.
Men gästföreläsarna var lite flummig och pratade i mun
på varann, men men, nått fick man väl ut av det hela!

Anledningen till att jag försov mig måste ha vart att jag
vaknade halv fem imorse av en sån jävla värk i visdomstanden
att jag var tvungen att kliva upp och ta 2 alvedon innan jag kunde
somna om. Fattar inte att det kan göra så ont att en tandjävel ska
komma upp! Det gör ju ont i hela det området i halsen och upp i
öronen, och så är det svårt att äta eftersom det gör ont att öppna munnen!
Jag tror jag säljer den till högstbjudande!!
Det här med att dra ut visdomständerna verkar inte heller vara nån
angenäm upplevelse, men nu är det nästan som man överväger det!!

Annars så mår jag mycket bättre i mitt balansnervsvirus,
jag blir mest bara trött när jag anstränger mig, men yrseln
och illamåendet är det mycket bättre med.
Så imorn efter att jag har drogat bort tandvärken ska jag träna!
Hade ju kommit igång så bra med både friskis och löpning,
men så blir man sjuk igen, bläää.
Jag ska även plugga, göra en massa instuderingsfrågor om
psykiatrin, väldans intressant serru!
Lite sjukt var det dock när jag läste i psykiatriboken i avsnittet
om ångest och fobier, det var ju som att hela kapitlett handlade om mig,
kände speciellt igen mig om fobier och panikattacker, jag har ju faktiskt
upplevt alla 12 symtomerna för panikattack som stod i boken, tragiskt nog,
för det är ingen jag önskar min värsta fiende ens! Men en rackarns bra bok!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0