Alfta

Är hemma i Alfta den här helgen, skönt.
Denna lördag har vi umgåtts hela familjen,
först med en shoppingtur till bollnäs,
där fyndade jag en löparjacka med vindbyxor
på rean, skit lycklig!! Sen på mobackes så
skämdes jag bort med örter och en buddah
av mina föräldrar, plus att mamma planterade
allt i en speciell kruka som jag kan ha på balkongen
hemma i sundsvall.
Sen ville mamma visa mig hennes loppis i Edsbyn,
och där fick jag en slända av luffarslöjd, som
fick bosätta sig i min örtkruka, snyggt serru!

Äntligen fick jag avnjuta årets grillpremiär!
Och det var ingen mindre än Moa herself
som stod vid grillen och brilljerade!
Så jävla gott var det!!

Nu har jag precis bakat en rabarber/jordgubbspaj
som ska avsmakats.
Det blir min morsdagspresent till mamma, plus min närvaro.

Här kommer lite bilder från min lördag hemma i Alfta!




Imorn ska det åkas runt och firas mödrar,
sen är det dags att packa in sig i nisse igen
och brumma upp till Sundsvall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0