Rättspsyk

Idag kände jag hur det brann och smärtade i knäna igen,
så blir det när jag rör mig för lite, och nu har jag ju vart
sjuk i 2 veckor och inte tränat, ja det märks i lederna
på en gång!
Vädret kanske inte var så fint, men de var varmt.
Orkade inte med nån värstingrunda runt sidsjön eller nått,
så jag tänkte utforska vart det beryktade rättspsyk är
beläget i nacksta, har ju bott i nacksta länge nu,
men aldrig sett det. Kollade upp adressen på nätet,
spanade in kartan och traska iväg.
Det låg lite mer avsides och upp för en lång backe,
precis som vår lärare har berättat för oss.

Om ni undrar varför jag söker mig till något så
udda som rättspsyk så är det för att jag har önskat
att få göra min psykiatriplacering där till hösten,
mycket just för att det ligger rätt nära mig så jag
slipper lägga ut pengar på att ta mig till praktiken
i 4 veckor.

Börjar dock gruva mig lite, dom är ju där av en anledning
dom styggingarna. Och jag skulle nog kunna sattsa en slant
på att trippelmördaren från Härnösand hamnar där också!
För ingen kan väl ha undgått den tragiska historien som
utspelade sig i veckan! Läskigt att det är så nära Sundsvall!

För er som inte är så bekant med rättspsyk så finns
deras hemsida ett beskådas här ---> rättspsyk
Och för er som inte orkar klicka på länken
så kommer en kort beskrivning från deras hemsida här:

Rättspsykiatriska regionkliniken (RPK) i Sundsvall är en av
landets största enheter för vård och behandling av psykiskt störda
lagöverträdare enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV),
samt särskilt vårdkrävande patienter som vårdas enligt
lagen om psykiatrisk tvångsvård (LPT).
I uppdraget ingår också att vårda klienter från kriminalvården
som bedöms ha ett psykiatriskt vårdbehov.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0