Shopping

Idag kände jag mig lite bättre i min yrsel,
och bestämde mig för att åka ner på stan för att
kolla efter löpartights igen. Hittade som vanligt
inga bra i min storlek med tillhörande jacka.
Så jag köpte ett par billiga för 250kr istället.
Lite missnöjd eftersom jag ville ha jacka oxå, men men.

Sen blev det lite lunch på barista, beställde en grillad smörgås,
men tjejen som jobbade glömde bort min macka i grillen,
så hon fick göra en ny, som kompensation för att jag blev bortglömd
och fick vänta så fick jag en chailatte och en biscotti gratis efter maten!
Helt klart värt att vänta lite extra då!

Sen vandrade jag över till kicks för att kolla på en ny foundation.
Min mineralpuderfoundation som jag har nu har vart jätte bra,
men börjar bli lite gammal och gör inte sitt längre.
Jag var inriktad på i.d bareminerals, mycket för att jag har känslig hud,
och jag har hört att dom är jätte bra då, plus att dom är bra i överigt.
Jag slog på stort och köpte en sån get started box, som innehåller
2 foundation i olika nyanser, ett solpuder, en veil(?) och en concealer
samt 3 borstar, ett prov på en foundation primer och en instruktions-dvd.


Så nu har jag suttti och nött dvd:n för att se hur man gör, jag är ju inte
så bra på smink, och man vill ju göra rätt när man har köpt dyra grejer!
Den där veilen var tydligen nått man stryckte på sist på typ T-zoner!
Och visst kan man tycka att 995kr är dyrt för smink, men jag tänker
ändå att dom produkterna är dryga och räcker länge (min nuvarande
foundation har räckt lite för länge i snart 2år), jag sminkar mig nästan
varje dag och har känslig hud, så därför känns det viktigt att ha bra gejer!

En timme på stan räckte gott och väl för mig, började bli lite för yr
och illamåendet började krypa fram igen :(
Men jag läste att man skulle ut och röra på sig för att bli bra snabbare
när man har virus på balansnerven.

Nu ska jag tvätta av mig mitt smink och prova det nya! :D
Sen blir det kanske till och baka cheesecake!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0