Skepp och hoj!

Hej allihopa!
Idag är det måndag, en rätt tråkig måndag tycker jag.
Ingen skola, vilket betyder självstudier hemma = trögt.
Men jag ska göra färdigt alla instuderingsfrågor till psykiatrin idag!
Nått annat som är tråkigt är att de är dagen  före "löning",
vilket betyder att det inte finns många slantar på kontot.
Men imorn så klirrar det till, och då är det full fart igen!
Plus att jag ska röra på fläkset i vårruset imorn oxå,
efter en slapp helg så kommer nog inte prestationerna
motsvara förra veckans 14 km! men det är bara att göra sitt bästa!

I lördags så var det medelpaddeln som gällde,
eller jag ställde inte upp i tävlingen, utan jag och My
körde vårt egna race i vår egna båt.
Men allt eftersom vinboxen börja sina och cidern
tog slut så flippa jag ur och fick 1+1=3.
Vill inte gå in på detaljer, men det slutade i
att jag åkte hem, och så fick stackars B komma
och reda upp allt och ta hand om mig på kvällen
när jag blev jätte bakis. En kväll som jag har valt
att glömma för tillfället.
Men på den glada förmiddagen såg jag och My ut så här!


Eftersom jag var bakis på lördagkväll så mådde jag alla tiders på söndagen!
Lurade med B till birsta en liten sväng för att botanisera på media markt och ikea.
Björn ska nämligen köpa nån ny värstingmobil som han ville pilla på,
och jag ville gå på ikea och kolla på lite soffor och sängar och sånt.
Jag och min favorit kille ska nämligen flytta ihop till hösten,
förhoppningsvis så får vi tag på en trevlig 3:a runt oktober/november.
Innan dess blir det tajt med jobb och praktik och allt vad det är!

Dock börjar jag/vi få lite vuxenpanik, det är första gången för oss
båda som vi skaffar ett riktigt hem med sin partner.
Jag bodde ju lite med mitt ex i ljusdal, men då var det min lägenhet
och alla saker var mina. Och nu bor jag ju ihop med My, men det är
ju med en kompis och i en studentlägenhet (som är jävligt stor ifs).
Men nu ska jag och Björn skapa ett hem tillsammans, med gemensam
ekonomi och allt vad det innebär, plus att B börjar jobba i sommar,
vilket känns som ett stort kliv ut i vuxenvärlden. Som tur är så pluggar
jag ett år till och kan leva kvar i studentbubblan lite.
Men sen så blir det Björn IT-konsulten och Moa Sjuksköterskan, scary!
Hur som helst så kom vi fram till på ikea vilken säng vi vill ha,
och att Björn inte vill inreda i orientalisk stil, vilket jag älskar.
Så det blir till å kompromissa en hel del i höst alltså! Lite roligt faktiskt!
En ny dammsugare måste vi ha oxå, haha!

På tal om jobb så fick jag mitt sommarschema i fredags,
jag har aldrig jobbat 100% förr, så det känns som att jag
kommer att bo på sjukhuset hela sommaren.
Jag är ledig 1 vecka i juni innan jag börjar, och sen är jag ledig
2 veckor i augusti innan skolan börjar. Dom 9 veckorna där imellan
är jag ledig i 23 dagar lite utspritt, en gång är jag ledig 3 dagar i rad.
Och allt som allt så ska jag tillbringa 333 timmar i den här byggnaden
som inte ens får plats på hela bilden! Hoppas det inte blir en allt
för fin sommar i år! Men det blir mycket pengar!!!!


Nu blev det ett mycket långt inlägg, men jag fick med allt som var aktuellt
i mitt liv just nu. Om det är nån som är intresserad med än mamma.
Men annars är det väl bara att ge fan i att klicka sig hit och kolla då.
hehe



Kommentarer
Postat av: mamma kikar in

Mmmm...mamma vill veta...eller vet inte riktigt...dina bilder får mig att fundera om det är en flytväst du behöver :/

Vuxenlivet runt knuten nu....sedan är det knog tills man kroknar...eller lite knoddar ska det ju också vara ;)

KRAM lilla grynet :)

2010-05-24 @ 17:15:51
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Moa

Moa kan simma och behöver ingen flytväst, plus att jag aldrig ramlade i!

Knoddar ligger långt fram i framtiden om de ens ska bli några!

2010-05-24 @ 18:27:17
URL: http://moanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0