Talet till mannen

Igår så hade middagssällskapet nypremiär,
och först ut så var snabbmatskungen McDonalds.
Jag hade även den äran att hålla talet till mannen.




Talet till mannen

Jag ska ju då hålla talet till mannen, hej alla män!
Det är ju faktiskt så att självaste livet har sin början i
en känslig knöl, belägen i en hårig hudsäck mellan en mans ben.
En ärofylld uppgift kan man tycka, men för att livet ska kunna frodas måste vi
förflyttas till kvinnan, och nån där uppe tyckte att det var bäst att låta
livet frodas färdigt där. AHA! Det var så nån där uppe tänkte när
människan skapades. Mannen kom först, den första människan! Sensationellt!
Nån där uppe hade överträffat sig själv med sitt skapande.
Men första prototypen är sällan perfekt, så därför skapades kvinnan!
Men talet till mannen kan ju inte gå ut på att kvinnan är bättre,
därför tänkte jag räkna upp några goda egenskaper hos er män.
1. Ni har högre löner, vilket betyder att vi kan få dom där urläckra skorna,
efter lite lätta hotelser om sexstrejk.
2. Ni är stora och starka, vilket betyder att vi slipper bära dom tunga matkassarna.
3. Ni har högre testosteronhalter, vilket betyder att vi slipper anstränga oss för att få
ragg på krogen.
4. Ni klär er i svart och vitt, vilket betyder att vi kan få överglänsa er i våra
färgglada klänningar.
Och kanske är det just därför vi vill ha er, för ha er, det vill vi.
Tänkte avsluta denna honör med att alla  män reser sig upp och står still.
(Alla män reser sig)
Bara för att få bevisa att en kvinna kan få en man att göra precis som hon vill.
Tack för mig!

Mitt tal var kanske inte det bästa, men jag tror dom uppskattade det.
En väldigt unik kväll må jag säga!
Nästa gång blir det en pizzeria som vi invarderar skulle jag tro!



Kommentarer
Postat av: Carina

Tror inte männen blev så impad av ditt tal...men jag diggar det skarpt ;))

2010-05-16 @ 12:33:42
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0