Fredagsmys

Vilken udda fredag jag har haft.
Var med sjukgymnasterna på förmiddagen
för att se vad dom pysslade med.
Jag fick även prova på två olika behandlingar,
TENS och akupunktur, båda grejerna på
höger arm/armbåge.
Att jag provade på TENS var väl inge större deal.
Det är som två gummiplattor man sätter på huden
och så koppla man med nå sladdar till en apparat
som ger ifrån sig låg och högfrekventa vibrationer.
Lågfrekventa känns stickande, vibrerande eller durrande,
och högfrekventa känns mer pulserande.
Man använder tydligen TENS som smärtlindring
och för att kapa smärttopparna vid aktivitet
som gör ont. Intressant faktiskt.
Armen kändes nästan som att man hade
träningsvärk sen, svårt att beskriva.

Men sen så klämmer dom ur sig att jag borde
prova ett shi, alltså få en akupunkturnål i mig.
Jag som är nålrädd och alltid sagt att akupunktur
är det sista jag skulle prova på, tar mod till mig
och tänker att det är väldigt små nålar och att de är bra
som terapi. Så sjukgymnasten säger att sticket inte känns
utan det är när man snurrar på nålen som man känner ett
så kallat shi. Jag tyckte ju förståss att det gjorde lite ont
när hon stack och att det mest sved lite när hon snurrade.
Är iallafall sjukt stolt över mig själv som klarade av det!
Sen kunde man tydligen bli lite trött av den där nålen,
så jag skulle ju helst inte köra bil nå längre sträckor idag.

Var ju lite halv lurvigt i höger armen när man kom upp
på lab igen på eftermiddagen. Kändes lite obekvämt när jag
skulle utöva mitt stickande och ta prover.
Fick sluta tidigt, redan vid kl 2. Var hemma vid halv tre
och la mig i sängen för att läsa en tidning.
Somnade och sov i 3 timmar, så visst blev man trött!

Har även pratat med Björn nu i nästan en timme,
han på konferens i Finnhamn ute i stockholms skärgård.
Mysigt att prata med han, längtar som attans tills han kommer
hem på söndag kväll! <3
Nu blir det glas och varma bär, surfa runt lite och slö
kolla på tv. Sen släcker jag nog rätt tidigt denna fredagskväll.


Jag känner att mina inlägg här blir ganska långa,
och att jag skriver så ingående på allt.
Har svårt att skriva kortfattat, får för mig att jag
måste förklara allt för er som läser.
Samtidigt så är det här min blogg, där jag bestämmer.
Det är min offentliga livsberättelse.


Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0