Gräsänkling

Tidigt imorse innan jag hade klivit upp så åkte
Björn till Stockholm för att vara borta på jobb.
Kändes inte alls roligt när han pussa mig hej då
innan han gick :(
Tur att man har det bra på praktiken så dagarna går fort.
Hoppas på att det säger vipps så är det söndagkväll
och jag ska hämta honom på tåget!

Har som sagt haft yttligare en bra dag på praktiken.
Har vart på lab och gjort det vanliga, tagit prover.
En av läkarna berömmde faktiskt mig idag för hon tyckte
att jag var så duktig på att ta EKG, då växte man ju ett par
decimeter kändes de som.
Sen så är det ju såklart roligt när patienterna säger att
att det inte känns när man sticker dom!
På lunchen blev jag tvärförkyld, huuua!
Tur man är på en vårdcentral så min handledare
kunde kolla lite i dom onda öronen, perfekt ju!
Inte mycket att göra åt öronen, men skönt att nån kollar
till dom iallafall. Fick även sluta lite tidigare för att
vila upp mig lite. Så snälla dom är!
Åh just ja! Pratade med barnmorskan som är där
på måndagar, så dom två följade måndagarna så ska jag få
vara med henne! Super roligt!! Hon verkar också jätte snäll
och pepp på att ha en student! :D Lycka!
Nu har jag bloggat om praktiken fast lärarna inte tycker att man
ska göra de, men jag har ju bara skrivit bra saker och om min egna
utveckling. Tycker att jag håller mig till sekretessen, eller?

Tänkte tipsa om en film här på slutet, för jag och Björn
såg nämligen nya Robin Hood igår. helt klart den bästa
Robin Hood filmen jag har sett! Action och drama med
romantiska och komiska inslag! Själva storyn var great också,
det handlar ju om hur Robin träffade Marion och ja hur allt började!
Rekomenderas varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0