Hur?

Tänk att på samma jord som vi bor på
så finns det människor som är av kött och blod,
precis som du och jag.
Men som tror på sånt som vi ser som ofattbart.


Det finns människor som tror
att en kvinnas eventuella otrohet
måste straffas med jord upp till armbågarna,
täkt av ett lakan och en skur av lagom stora stenar.

Det finns människor som tror att en flicka
blir till kvinna när man skär med ett rakblad
där själva kvinnligheten sitter.

Det finns människor som tror att ett
oskyldigt barn kan bota deras sjukdom,
om barnet förgrips sexuellt.

Det finns människor som tror att ett
oskyldigt barns blod ger dom en sköld
som ingen kula kan pasera.

Det finns människor som tror att ett
oskyldigt barns hjärta gör dom odödlig,
om man äter av det medans det fortfarande slår.

Det finns människor som tror att en
annorlunda åsikt måste straffas med en
snara runt halsen.

Men dom är ju bara människor,
precis som du och jag.
Eller....?

Kommentarer
Postat av: Daella

Vi får aldrig sluta tro på mänskligheten !

God morgon :-)

Ta gärna en kompis med dig till:

Tjejträff 23e sept!

Jag har det stora nöjet att välkomna mina kära läsare på tjejträff på Oriflame Concept Store den 23e september. Det blir en kväll fylld av höstens make up-trender och ni kommer kunna prova, känna, lukta och smaka då vi bjuder på snacks och lite dryck. Maila mig namn och telefonnummer på de som vill komma så skriver jag upp er på gästlistan samt meddelar exakt adress. Åldersgräns 18 år!



Anmälan sker till [email protected]

2010-09-19 @ 09:13:45
URL: http://daella.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0