Moa

Medans resten av min klass har pluggat som dårar den här veckan,
och antagligen sitter med böckerna framför näsan just nu.
Så har jag bara tussat runt i mina tofflor hemma mer lr mindre.
Lider av migrän, i måndags var jag heldäckad hela dagen.
Sen har jag kännt av de mer lr mindre varje dag, sover några timmar här och var på dagarna.
Ibland så känner jag mig tillräckligt pigg för att sätta mig vid datorn.
men att läsa går inte, då börjar de snurra igen, och så blir jag illamående.

jag har lixom acceptera att de inte kommer att funka med tenta imorn lixom.
farmakologin vet jag inte ens om jag kommer att öppna.
Läkemedelsberäkningen ska jag försöka med, men jag har inte pluggat så mycket.
Jag sattsar på omtentorna i januari istället!
För är man sjuk så är man ju faktiskt sjuk.
Hade jag kunnat hade jag pluggat som fan den här veckan!!

Men som tur är så blir de lugnare i plugget nästa termin, thanks lord!
Det märks lixom att man inte går slöa mode och kläder längre,
utan en av sveriges hårdaste sjuksköterskeutbildning!

Men även om de är tufft i plugget, så är de väldigt roligt och intressant.
Och så känns de så jävla skönt att ha en examen och en riktig yrkestitel när man är 22 år.
Legitimerad sjuksköterska, Moa Nordqvist.
När många andra i min ålder kan kalla sig för fritidsforskare och lever på soc.
Och som sagt, jag är ju bara 22 år, jag kan gott jobba nått år och buffra pengar,
sen sticka ut och resa, lr jobba några år och sen dra typ ett halvår med läkare utan gränser!
Det öppnar sig bara dörrar med att utbilda sig tidigt igentligen.
Sen ska man ju kanske veta lite vad man vill plugga oxå.
Men de jag tror många gör fel, är att vara lite för kräsna.
För jag var inte heltänd på SSK-utbildningen från början,
ville helst bli barnmorska på en gång.
och var inte alls 100% säker att de va de här jag ville när jag sökte.
Men nu när jag läser är de ju tok roligt och intressant.
Även om de finns tråkiga bitar oxå.
Men så var de ju lite med mode och kläder oxå,
det var ju skit kul att sy kläder och greja,
men de var ju inte så himla rockigt att sy prover och handsydda knapphål.
Man måste våga göra nått som inte känns 100 ibland oxå tror jag!

Fan jag har nästan kännt mig lite pretto nu,
men de är bara några visdomsord
Passa på och sug åt er, för på lördag ska jag supa bort alla hjärnceller!

sii yaa

Kommentarer
Postat av: frida

Moa, du kanske ska höra med din familje läkare om du kan få förebyggande mot migränen? Jag käkar ju Inderal 80 mg nu, och dom har verkligen gjort mitt liv så mycket enklare! Nu förtiden om jag får migrän går det över på en kvart, sen bara lite lätt huvudverk resten av dagen. Å det är underbart, eller ja, i jämförelse med hur däckad man kan vara flera dagar i rad efter ett migrän anfall. I´ve been there, done that! kram

2008-12-11 @ 22:07:50
URL: http://fridajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0