Moa

Jag vet då fan inte vad fattig student betyder!
Jag handlar som om jag bada i pengar!
Men grejen är ju att jag kan betala alla räkningar
Och jag har et rejäl buffert på sparkontot.

Men sen jag flytta till sundsvall så har jag lagt ut oerhörda summor på:
Böcker (är väl uppe i snart 4000)
En ny laptop (5600)
Ny grejer till lägenheten och saker vid flytten (minst 1000)
Sjöslaget (900+1000 i fickpengar)
Vemdalen i janurai (400 + att de kommer att kosta mer när man är där)
Alanya resan i augusti (6300, har betalat 1000 kr redan)
Shopping för dagen (500kr på H&M och en vinterjacka 1000kr)
Lekar och fest och allt som tillhörde nollningen (ca 1000)
Hyra varje månad (3100)
Gymkortet (349kr/mån)

Det var lite sånt jag kunde komma på nu på rak arm.
Men de blir ju lite dutt shopping lite nu och då
fika
bio
handlar i cafeterian i skolan = svindyrt (fattar inte att dom kan ha sånna priser åt studenter)
Luncha ute
med mera, med mera

Man blir ju nästan mörkrädd när man räknar ihop summorna
Men som sagt, jag lever inte på vatten och bröd.

Och jag jobba på rätt bra i sommras.
och de är väl ändå inte meningen att jag ska köpa böcker och såna tråkiga saker för alla pengar man slitit för!

Och jag ha de ju väldigt jobbigt i skolan, skit mycket plugg
så då känns de som att man måste få unna sig lite roligt ibland, typ bio.

Nu sitter och jag smider små planer på att kanske efter jul göra en riktig kontorshörna i lägenheten
Den kommer då att kosta ca 1500.
    

Kommentarer
Postat av: Carina

Money, money, money

...men kanske tomte är snäll i år och följer dig till IKEA en sväng ;)

2008-10-31 @ 20:05:41
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0