Nya klänningen

Har glömt att skriva om min klänning som jag sydde till mitt kalas.
Fick inspiration av let´s dance klänningarna,
där de ibland ser ut som att dom har haft en bh som bas och sytt på den.
Så jag tog en bh som jag inte riktigt gillar och sydde på
ett halv stretschigt marinblått tyg på den,
och så ett svart sidenband under bysten som man knyter där bak.
Knäppningen är ju redan fördig från bh:n, och sen så fick de vara öppet en bit under knäppningen,
dels av lathet att fixa en till knäppfunktion, och dels för att de var rätt fint att ryggen tittade fram lite.
Jag blev rätt nöjd med den, lite väl uringad för min smak igentligen,
men med ett halsband så kändes de lite bättre.

de här är dock den bästa bilden jag fick på klänningen.
Kanske att jag demonstrerar den bättre vid ett annat tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0