Skamm den som ger sig!!

Kriget mot min förra hyresvärd!!

Först var jag ju tvungen att skicka bildbevis
för att han skulle tro på att de inte är jag som
har spacklat fula fläckar på väggarna.
Och när han trodde på de tillslut så
tänkte man att allt var över....

Men NEJ! Då skulle han skicka en faktura på 360kr
för att emaljen i toaletten är skadad.
En skada som som även i de här fallet
redan fanns där när jag flyttade in!
I ren förtvivlan så skicka jag ett mail tillbaka,
och förklarade att jag inte var villig att betala
den summan för nått jag inte har gjort,
och att jag inte har några bildbevis,
(knäpper inte kort i toaletten så ofta).
Men att eftersom de måste ha blivit nått strul
i förra besiktningen och att jag faktiskt inte
ljög om väggarna, så bör jag vara oskyldig!

Idag kom svaret!
Han har ändrat sig, han tror på vad jag säger
eftersom de måste har blivit nått strul med förra besiktningen!

Vi vann kriget!!!!

Men nästa vecka när jag kommer upp
så blir de raka vägen till Stubo/Mitthem
och kolla igenom besiktningen till trean.
Så att den här historien inte upprepar sig!!


Ikväll ska jag fira detta genom att kalasa hemma
för att min bror har fyllt 17 år (!).
Och sen blir de utgång till tranan med Sara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0