Äntligen Fredag!!

Gud så skönt de är att de har blivit helg!
Veckan har ifs gått väldigt fort,
och har vart en väldigt bra och mysig vecka på många sätt och vis,
men nu är de roliga slut och de "vanliga" livet fortsätter,
och jag nu har nått vanligt liv.

Jag är i full gång med att anordna en sittning i slutet av mars på kåren,
de ska vara en baklänges sittning,
där man börjar med fem i tre ragget och avslutar med välkommsdrinken.
Och inte nog med de, de är Jag och My som är toastmasters!
Undra hur de här ska gå egentligen, men med en shot lr fem i byxbenet ska de nog gå.

Sen så har jag vart 2 dagar uppe på sjukhuset/KTC och haft metodövningar oxå.
Igår så var de ergonomi, lärde mig faktiskt en massa bra förflyttningstekniker,
som var bättre än dom jag fått lära mig på hemtjänsten hemma i alfta.
Idag så hade vi sår och kompressbehandling på förmiddagen,
fick se en liten film med en massa äckliga sår,
sen gick vi igenom hur man tar hand om trycksår,
och avsluta med att öva på att linda kompressionslindning.
Såg lite kul ut när man kom gåendes med bandage på båda benen i korridoren.
På eftermiddagen så var de hygien och bäddning sopm stog på schemat,
de var de tråkigaste jag har vart med om!!!
Hon som hade hand om de var tråkig, seg och gick igenom allt jätte grundligt,
fast alla i gruppen hade jobbat inom vården förut.
Att ta hand om både övre och nedre hygien har man ju gjort tusen gånger förr!
Och bädda en säng är ju inte heller så jävla svårt!
De enda jag lärde mig på 3 timmar var att de finns som en slags bår
under sjukhussängarna som man ska använda vid brand för att få ut patienterna,
och vad man kallar dom olika sängarna i en sal och så fick man prova ligga
på ett bäcken (med kläderna på).

Var väldigt skönt att komma hem och lägga sig i sängen och vila en stund,
sen har jag diskat och bakat pizza och gjort pizza sallad att förtära till middag.
Mumsigt blev de!
Nu sitter jag här och väntar på bättre tider som man brukar säga.
Skönt att bara vara hemma och inte göra nånting.
Dock är jag väldigt sugen på att gå ut imorn,
de är ju löningshelg och de lär vara mycket folk ute,
och jag är sugen på att gå nån annanstans än kåren, typ avenyn.
Men jag antar att de blir en hemmakväll för mig imorn,
lr om jag smyger iväg till kåren en liten sväng för att kolla läget.

För att väga upp all text som blev i de här inlägget kommer nu några bilder.

 
   
 
 
 
Måste vara min och adams favorit fotopose tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Carina

Så du kan göra en Hoforslindning nu då ??

2009-02-27 @ 20:11:40
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: My

Seriöst Moa! Bilden med solbrillorna är INTE okej!Du ser verkligen ut som min personliga assistent! Men det var ju snällt att du tog med mig ut på lite roligheter!

2009-02-28 @ 12:01:05
Postat av: Mosis

My, jag har ändrat till en annan bild nu!

2009-02-28 @ 20:31:49
URL: http://moanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0