En bra dag!

Dagen börjad med en tripp till Bollnäs,
Pappa skulle ha nån lampa till husvagnen.
Sen så skulle Pappa och Elias absolut in på
Toyota och kolla på bilar!

Min blick drogs genast till en liten rackare mitt på golvet.
En Toyota IQ.
  


Vi kollade lite på den och prata med försäljaren,
som tydligen var en Alftabo och kände pappa.
Och han tyckte att vi absolut borde provköra den
som stod där ute på parkeringen!

Sagt och gjort så var vi på väg ut och skulle åka bil!
Och vilka finesser dom har kommit på nu!
Nyckeln till bilen behöver man bara ha i byxfickan
eller i handväskan, så känner bilen av dens närvaro
när man man ska låsa upp och öppna dörren.
Sen så behöver nyckeln bara vara i bilen,
så kan man starta den genom att trycka på en knapp.
Sen när man är färdig så stänger man av bilen med samma
knapp, kliver ur, stänger dörren och stryker tummen
på två sträck som sitter på handtaget så är bilen låst!
Och allt detta utan att ens ha nuddat nyckeln.
Så J*vla fränt!

Pappa började köra, Elias satt fram,
och jag hade lyckats knöla in mig i de näst
intill obefintliga baksätet. Helt okey att åka i faktiskt!
Bra komfort, även om de var lite trångt bak åt mig.

Sen ville jag oxå provköra, så pappa svängde in på
en bussficka, och vi bytte plats.
När jag sen skulle köra ut på landsvägen tillbaka
in till bollnäs så tyckte jag att den inte kom upp
i fart nån gång, jag gasa och växla men de hände ingenting!
Men så titta jag på hastighetsmätaren som visade 100 km/h.
Men de kändes ändå som att den gick 50,
inget motorljud när man gasade på,
tyst och fint i bilen och skit skön komfort!

En väldigt rolig bil att köra iaf!
Skulle lätt kunna tänka mig och ha en sån!







BTW, kollade hur mycket jag får i lön på Måndag,
fick en liten chock!
9800 rent på 2 veckor! inte illa pinkat!
Plus 700 i bostadsbidrag!
Så på Måndag är man 10500 kr rikare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0