Järvzoo

Idag så var de den årliga trippen
till Järvzoo som stod på schemat.

Det är min 3åriga kusin Alexander som
har längtat efter att få åka dit igen.

Så i 2 bilar var vi 9 pers som begav
oss till Järvsö för att titta på Nordens djur!





Två saker var lite skrämmande under dagen.

Den första var att dom slängde ut döda griskultingar
till vargarna när dom skulle ha mat.

Den andra var att jag träffa på både en gammal "lärare"
och en klasskompis till mig i sundsvall,
och båda trodde att min kusin Elma var mitt barn.

Men de kanske inte är så konstigt,
många som är i min ålder skaffar tydligen
barn nu förtiden. Och jag gillar Elma
och tog hand om henne stora delar av dagen.

De var en mysig tripp iallafall.
Fast jag fick huvudvärk och däcka
de första jag gjorde när jag kom hem.




/Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0