Lite ledigt!

Yes nu blir jag ledig i två dagar!
Ska bli riktigt najs.

Imorn blir de till och uträtta lite ärenden.
Gå på banken och prata med den där tanten
om pensionssparande, fattar nada, men hon ville
att jag skulle göra ett aktivt val och hjälpa mig.

Sen på kvällen ska jag åka och sälja min
industrisymaskin till frida i ljusdal,
och köpa en soffa där i samma sväng,
de blir de great.
Lite konstigt att åka till ljusdal bara,
har inte vart där sen jag lämnade in nyckel
för lägenheten, och ljusdal för mig är inte
så jätte posetivt.
Inte för att de är nått större fel på själva
orten igentligen, men allt förknippas med
jobbiga känslor och en massa skit.
Men de blir bara en snabbvisit imorn,
så jag ska nog överleva.


Kollade upp mitt schema inför hösten idag oxå,
den där jobbiga kursen som så många
hoppar av på grund av.
Den som våra lärare har varnat oss för i ett år.
Och visst verkar den svår och tuff.
Men oxå fruktansvärt rolig och intressant!!
Ser verkligen framimot att börja i skolan
till hösten! Hade igentligen velat lagt in
mitt schema här på bloggen för
att visa hur intressant kursen är!
Men kom på att de kanske bara är jag som
tycker att de är så roligt, ni bryr er nog inte så mycket.

Men en bråkdel av kursen kommer att handla om:
kirurgi
gynekologi
akutomhändertagande
post och pre operation
cancer och cytostatika
tumörlära
transplantation
sjukdomar som rör blodet, huden, njurarna, levern och lungorna.
chock
diabetes
med flera!

Moment vi kommer att lära oss att utföra:
port á cath


CVK


PVK


infusioner


blodtransfusioner



Verkligen super spännande!

Kommentarer
Postat av: Carina

Så bra att du lär dig allt detta så att du kan ta hand om din gammla mamma ;)

2009-07-08 @ 19:56:07
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0