Måndag igen!

Då var de måndag igen efter en helg med god mat (se förra inlägget),
och så jobba jag ett pass på kåren,
var en trevlig kväll faktiskt, hade en svart peruk på mig hela tiden,
och så fick jag sjunga en instickarlåt med ett av banden som spelade (12 dollars).
Jag körde imse vimse spindel ala rockstar!
Ganska coolt och stå på en scen med en massa blinkande lampor
och ett folkhav nedanför en som sjöng med!
Även om de bara var för några minuter!
I´m a rockstar!!
Söndagen blev som vanligt jävligt degig,
sov inte så länge som jag brukar heller,
vakna först kl 10, och sen småsov jag fram till 12.
Inte mycket när man kommer hem efter 4 efter en hård kväll.
Och inte kunde jag somna på kvällen heller,
somnade nog inte fören efter 1 nångång.

Men upp imorse skulle man!
Iväg till skolan för att öva HLR (hjärt & lung-räddning).
Väldigt lärorikt faktiskt.
Och väldigt jobbigt att pumpa på den där dockan,
fast de bara var 30x3 vi gjorde.
Vår lärare berätta oxå att dockan är en avjutning från
en fransk kvinna som drunka under sena 1800-talet,
och var svåridentifierad, så man gjorde en avjutning av hennes ansikte,
och de är denna avjutning man har använt sig av när man tillverkar HLR dockor,
för att hedra den franska kvinnan, vars liv inte gick att rädda.
När man fick reda på de så blev de genast lite kusligare
att sätta munnen mot henne!
Vi fick oxå lära oss att använda en halvautomatisk defiblirator (stavas?)
en sån där som ger hjärtat en stöt så de börjar slå igen,
för man kan väldigt sällan få gång ett hjärt med enbart HLR.

Ikväll så blir de en tur upp till sjukhuset och öva på allt
vi har lärt oss under dom här veckorna,
för på torsdag kl 14:20 så ska jag göra de praktiska provet!
Hoppas man får nått man är säker på!
De som är vanligaste att man får är
venprovtagning, injektioner och katetersättning.
Men sug och syrgas, blodtryck, sondmatning
och kompressionslindning kan komma med!


Och sent ikväll så kommer lilla My hem, wiii




På torsdag eftermiddag åker jag hem till Alfta över helgen,
Och sen när jag kommer tillbaka så börjar min praktik på måndagen!
Ska bli väldigt spännande, och framför allt skönt att göra nått annat i 4 veckor!
Även om vi har en rapport som ska skrivas samtidigt!

Nu ska jag äta mellan mål!
Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0