Sommarjobbet är säkrat!

Har gått och vart orolig över att jag inte skulle få mitt sommarjobb,
även om jag har jobbat på samma ställe 2 sommrar tidigare,
och faktiskt skött mig bra och fått beröm från både personal och chef.
Men de blir ju lite pirrigt när man förlitar sig på ett jobb,
och sen inte söker nått annat, för om man inte får de har man ju inge jobb.
Men idag när jag var uppe på sjukhuset och övade katetersättning såg jag
att de hade ringt från mitt jobb, tänkte ringa upp när jag kom hem.
Men när jag stog och vänta på skjuts med kajsa så ringde de!
Yes! de var min chef!
Hon sa att jag skulle få båda perioderna, och mycket troligt på söder som vanligt!
Även om jag typ redan visste att jag hade jobbet, så känns de så skönt när dom har ringt!
Så jag återvänder till Alfta för att tjänstgöra min tredje sommar på hemtjänsten!
Att vara i alfta under sommaren är väl både skönt och jobbigt.
Skönt med lugnet i en liten by, fin natur och känna sig riktigt hemma!
Jobbigt när man bott själv i 4 år och behöva samsas med 3 andra i familjen!
Men den största anledning är att jag trivs så bra på hemtjänsten,
mycket för personalen som jag jobbar med, vilket härligt gäng!
Och sen så är de ett varierande arbete där jag får jobba med människor.
Nu ska de bli extra roligt att jobba med så mycket mer kött på benen,
har lärt mig så otroligt mycket under den tiden jag har gått
sjuksköterskeprogramet här i sundsvall!
Och just nu så läser vi om åldrandet och ska göra praktik inom äldrevården.
För kunskap är något jag har saknat under dom tidigare 2 sommrarna jag jobbat.

Men till nästa sommar så är jag undersköterska,
och har haft praktik inom medicin/kirurgi i 8 veckor.
Så då blir de nog att jag söker usk jobb på sjukhuset i sundsvall.

Men 3 sommrar på hemtjänsten har varit otroligt lärorikt,
Man har lärt sig vad god omvårdnad går ut på,
att individanpassa all omsorg man ger.
Och för att bli en bra sjuksköterska måste man förstå
den grundläggande omvårdnaden, som oftast en usk tar hand om.

Men som sagt, att jobba på hemtjänsten har vart roligt och lärorikt,
men de är inte de jag vill viga mitt liv åt,
Jag vill jobba som sjuksköterska,
Jag vill kunna utföra alla tekniska moment,
Jag vill lära mig mer, och upptäcka nya saker hela tiden.
Jag vill hitta min nisch och speciallutbilda mig.
Och kanske så blir de barnmorska som jag tänkte från början,
lr så blir de nått annat spännande som jag hittar i sjukvårdsdjungeln!
De är de som är så kul med sjuksköterska,
man kan lixom aldrig bli färdig, finns alltid nått nytt att upptäcka!

ojoj vilket rackarns seriöst inlägg
men de finns ju sånna dagar oxå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0