plugg, blod och shopping!

Dagen började med att söka vetenskapliga artiklar med Elina,
det var inte lätt till en början, men efter lite hjälp från en lärare
så fick jag tag på 3 artiklar iaf, hoppas att dom är bra nu bara!

Sen slängde vi oss iväg till sjukhuset, lyckades få i oss lite lunch,
och sen fick jag träffa min huvudhandledare, och tillsammans med
henne övade vi på att sätta kateter, injektioner och så lite Centralportar,
vi hann dock inte med den viktigaste stationen - PVK och venprov.
Men snäll som Elina är så lät hon mig ta ett venprov på henne lite snabbt
innan vi gick därifrån. Det är ju så jävla mycket häftigare att göra det på en
människa och få riktigt blod i röret, än att trycka nålen igenom en seg gummiarm
som de kommer hallonsaft ur. ELina har så fina vener, så de är inte svårt
på henne heller!

På väg hem så stanna jag till i stan och köpte mig ett par riktigt bra skor,
det känns viktigt när man ska gå på dom hårda sjukhusgolven, och de är ju
inte bara dom här 8 veckorna, utan de blir ju 8 veckor varje termin framöver,
och sen ska jag ju faktiskt jobba med det här, så de var lika bra att unna sig!
Det blev ett par röda ecco-sandaler för 850 kr efter mycker provande
och funderande med butikspersonal, hoppas dom blir bra!

När jag kom hem tog inte shoppingen slut, utan jag surfade in på La Redoute
och shoppande loss, My hittade oxå lite. Plus att jag skulle få nån sportbag,
makeup-rådgivning på the bodyshop med parfym och 15% rabbat på en vara,
 super great!

Det här är vad jag klickade hem...







Nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan jag ska sova!




Kommentarer
Postat av: Carina

En blodsugande shoppaholica :o

Jag ska posta din kofta i morgon....jag lovar

Puss Mamma

2010-01-21 @ 23:23:48
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0