Helgbloggaren!

Jag ska nog döpa min blogg till helgbloggaren,
för jag verkar ju typ bara lyckas med blogginlägg
just på helgdagarna! Och dom två senaste inläggen
har varit fusk med bara ett litet kollage från H&M, haha.

Jaja, på mamis begäran ska jag berätta hur min helg har varit!
Fredagen tillbringade jag i Fränsta, en liten ort som ligger
bort mot Ånge. Dit tog jag tåget för att plugga med Elina.
Vi hann skriva färdigt allt som vi hade planerat,
även fast det var med en 10 månaders bäbis första timmen,
det kom fikabesök och lite tjejsnack emellan!
Väl hemma i stan igen så mötte Björn upp mig vid tåget
och vi traskade hem för film/myskväll.

Lördagen påbörjades 12:30 när jag och B började vakna till liv,
jag vet inte hur länge sen det var att jag sov så länge!
Ganska skönt ändå med tanke på men 05:15 trend jag har haft.
Jag hjälpte B med att släpa hem sin jätte stora väska med tvätt
som har bott hos mig nån vecka, ni vet att han tvätta här och så....
Sen blev det promenad hem igen för att handla, äta, slappa,
göra sig fin och dra ner på Kåren. Ja hör och häpna!!
Det blev en väldigt trevlig kväll på Kåren,
hittade ett par grabbar från min klass som jag slog mig ner vid,
sen så var det kända ansikten överallt som skulle hälsas på!
Det blev verkligen en comeback efter 3½ månad i tv-soffan.
Det var roligt att få sån fin respons att många hade saknat mig :D
Jag drack dock med måtta, 3 cider plus en halv öl som jag pimpla på hemma.
Jag blev glad och social, men inte speciellt full, vilket var skönt.
Björn kom lite senare på kvällen oxå, så då hade man ju sällskap hem iaf ;)

Idag Söndag har jag varit seg, inte riktigt bakis, men ändå den känslan,
Björn som ställde klockn på 10.00 för att gå hem och plugga
var den som låg kvar i sängen till typ halv tolv, medans en annan
var uppe och dona på. Vid halv två lyckades vi lämna lägenheten,
vi tog sällskap till thaikisoken, sen vek B av till sig och jag ner till stan.
Jag hämtade ut tågbiljetterna till sthlm om två helger,
åt lite lunch på barista och sen traska jag hem igen.
En solig men blåsig promenad som skulle göra mig pigg,
men jag kände mig ändå rätt trött när jag hem.
Men tapper som jag är så tvinga jag mig själv att skriva
färdigt B-uppsatsen. Jag började kl 16.00 oxh ansåg mig
färdig 22:30, resultatet dessa 6½ timmar är 2 sidor ordbajs
till diskussionen, matlagningen, tv-tittande och glass.
Effektivt? nja! Men nu är det klart!

Nu blir det lopplådan för att ladda inför imorn,
då blir det träning på förmiddagen och sedan kvällspraktik.
Hoppas även på att få mina nya Ray Ban brillor imorn, längtar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0