Moa the midwife

Idag så har vi haft vårt första föreläsning om obstetrik, äntligen!!!
Eftersom jag vill bli barnmorska (midwife på engelska) så är det
här med graviditet och förlossningar über spännande, öronen
spettsas och pennan går varm! Imorn så blir det en heldag i samma ämne!
Sjukt att kunna längta till skolan så himla mycket!

Annars så är det soligt och varmt även idag, skönt!
Nått annat som är skönt är kommunikation,
igår så ledde kommunikation till en varm lycka hos mig,
så det var ju väldans trevligt. Dom flesta bråk och twister
grundar sig ofta på dålig kommunikation, och kan oftast
lösas genom förbättrad kommunikation.
Jäkla långt och krångligt ord det där.
Men kommunikation är ju inte så roligt att jag sätter
mig självmant och läser i mina tjocka bok om ämnet!



Något som det härliga vädret gör med mig är att sätta igång
shoppningbegäret igen! och såhär i slutet av månaden så har
man inte råd att gå ut och unna sig fina grejer.
Men om precis en vecka klirrar det till, och då står det här
högt på listan!



Men man kan ju inte blåsa iväg över 1200 kr bara för att man fått pengar,
då blir det en lång månad sen. Får försöka hålla sig till efter tentan 4 juni iaf,
för då kan de blir lite mer som en belöning istället!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0