PLAST!

ja, under dom fyra dagar jag vart på pepes så har jag upptäckt var skrämmande mycket plast modeindustrin använder sig av! när en kartong med kläder anländer och man ska packa upp den så är det olika plastpåsar för olika plagg, sen när man öppnar påsen så ser man att varje t-shirt /lr vad det nu kan vara) är inplastad var för sig! hur bra för miljön kan det här vara???
jag prata lite med lotta över det här idag, och vi kom överens om att kläderna kan ju lorta ner varann i plastpåse, så varför plasta in var för sig??? plus att det är ganska jobbigt att packa upp när man måste riva bort all jävla PLAST!

eco-kläder och miljöbudskap i all era, men tänk på hur ni pakiterar oxå!!!

sen så kom jag och tänka på min svarta t-shirt som jag köpte ginatricot i sthlm förra helgen, som det är ett grön tryck där det står "think green", jag köpte den mest för att köpa nått och att jag hade present kort kvar där. men sen slog det mig, hur jväla miljövänlig är den där tröjan igentligen med sitt gröna tryck som är stämplad kemikalier!  jag upptäckte att både h&m och ginatricot hade mycket tröjor med miljöbudskap, men båda butikern är känd för sina låga priser, hur ska dom klara av att göra miljömärkta kläder med dom priserna!! snacka om dubbelmoral! Det är nästan att jag inte vill ha på mig min "think green" tröja på grund av skammen att bära dubbelbudskap!

Är det okey att gå runt med en tröja med miljöbudskap på, när den är doppad i kemikalier och gjord av nån stackare i ett U-land till minilöner?????


Kommentarer
Postat av: hannie

jadu, du är inte ensam om dessa åsikter. :) äckligt mycket plast, kartonger, galgar, larm. för en liten tröja. men fan, vi köper ju så...

2008-02-13 @ 21:11:51
URL: http://iskillnadmotdig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0