Moa ....och sara gör det igen!

Yes! igår så var det dags för våran efterlängtade shopping dag i dalarna!
Vi startade bilen kl 09:00 hemma på min gård i alfta!
Sen bärde det av mot Borlänge och kupolen, vi hade GPS:en tommy med oss för vägledning. fast jag insåg att till Borlänge hittar man ändå, och innan vi var framme så stängde vi av tommy, DUKTIGA MOA!
Vi strosa runt lite kupolen, jag köpte en bh, en till body fast i svart och ett fint paraply! sen åt vi lite!
Kupolen kändes inte helt rätt just den dagen tyckte jag, hade svårt att hitta saker, och min budget var inte den bästa heller.
Så vi åkte vidare mot sågmyra och lager 157!
och då var det tur att vi hade tommy, för dit hade jag inte hittat från Borlänge annars!
Där så kände vi shoppingfingrarna klia!
köpte rätt mycket:
grå kofta 30:-
svart kofta 30:-
Höga jeans (monki) 300:-
Orange linne 10:-
röd/orange tunika 80:-
armband 35:-
örhängen 25:-
grått linne (till min bror) 30:-
grått linne (till min bror) 25:-
Svart huvtröja (till min bror) 100:-
GREAT!! förjefla bra priser!

Sen så hade ju scorett outlet öppnat precis bervid, så då hitta jag två par ballerina/pumps för 300kr!

Sen ställde vi in tommy på furudal för att bada och hälsa på familjen i husvagnen.
Vi åt lite grillat där oxå innan vi bytte bort den stora rymliga volvon med AC mot min lilla nisse med KD!
Blev alltså lite svettigare på väg hem till alfta!
Men efter en kalldusch så var vi fit for fight igen!
Åkte till Bollnäs för att hämta upp saras kompis johanna, sen åkte vi till raggarklubben i lottefors så att sara skulle få träffa sin älskade broder!
Vi var där nån timme innan vi drog vidare till max för att äta lite.
Sen så åkte vi till längnäs för att kolla in lite folk och släppa av dom som skulle kolla på björn rosenström.

Efter att ha suttit bakom ratten mer lr mindre mellan 09:00 och 23:40 så var man både lite trött och mör i benen!
Skönt att komma hem och sova!!

Jobbigt att det ska vara så jävla varmt väder nu när man ska jobba ikväll, vill inte jobba ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0