Moa & Sara i STHLM

FREDAG
Jag och min mycket gode vän Sara började vår resa till Sveriges huvudstad på tåget!
 

Sen hämta vår vän Niclas oss förvirrade damer på centralstationen.
Åkte hem till han och snacka lite innan vi gick ut.
Det blev ett ställe i gammla stan som hette Huset.
Tyvärr så följde inte kameran med den här kvällen.
 Vi mötte upp några av Niclas kompisar,
Vi dansade lite, drack nån cider.
Hitta en trevlig kille
 Liknade idol Dahni fast med grönt hår
Mycket trevlig måste jag säga
Följde dock inte med han hem
utan sov med Sara hemma hos N som planerat!
Vilken tur!!!

LÖRDAG

När vi vaknade på Lördagen så åkte vi och köpte lite frukost
Sen så skulle N skjutsa oss med bilen till Västra Skogen till min faster lägenhet.
men det var lite klurigt att hitta dit,
så han släppte av oss i solna centrum
sen så var det bara en tunnelbanestation så var vi framme!
Hittar nämligen bara hem till Faster om jag får åka T-bana
Skönt att få komma till ett eget litet kryp in.
Vi duschade och gjorde oss fräscha!
Vilade lite på balkongen
Gick och handlade mat och frukost
Lagade mat
Åt mat på balkongen!
Sen så tog vi oss in till solna centrum igen, och ögon shoppade!!
På vägen dit så åt vi ett varsit äpple!


Vi skulle åka direkt därifrån till Gröna Lund,
så man ville inte handla nått och släpa på kassar
men lite örhängen som fick plats i min lilla väska blev det iaf!
Fikade lite innan vi mötte upp N och hans kompis Ante på T-centralen
Åkte till Grönan
Grabbarna var hungriga, så då skulle det ätas
Jag och och min blonda vän satt med som sällskapsdamer :D
 

Sen skulle det åkas karussel!!
Blondie och N var modiga nog att åka fritt fall
 
Medans Mosis och Ante trivdes bra på marken och åkte bläckfisken med alla kids!
Efter att vi hade åkt extreme och jag hade skratta så jag hade ont i magen,
 så var det dags för vätskekontroll
   
Stackars Saravännen som gick på penicillin så hon våga inte dricka glad-dricka

vi stod där och hängde ett tag iaf!

Lustiga huset nästa!
 
Upp för trappen!!
 
Sara kämpade genom ränderna medans grabbarna ville åka på sitt egna lilla vis!


Det började dra sig mot utgången
Vi gick till en rockpub vid namn Harry B James som var belägen vid NK
I början så var det väldigt lugnt och vi satt och drack lite
 
men allteftersom fler folk kom,
 och ju mer jag drack så blev det bara roligare och roligare!
träffade en salig blandning av roligt folk

En skäggig kille från typ gbg, en sminkad rätt festlig kille, och Johansson tror jag den 3:e kallade sig

 
Jag drack lite till och S tröttna på sin penicillin och börja kalasa hon med!

 
N kände musiken strömma genom kroppen

  
Träffade 3 väldigt trevliga tyskar som luffa genom sverige
Och lyckades pricka in stockholm samma helg som mig!!
Peter, han i skjorta verka va en riktig linslus!
Själv drogs jag mer till killen i huvudbonad ;)
trotts en ålders skillnad på 7 år så pratade vi hejvilt om allt och inget!
Dom berätta att dom hade sett en "varning-för-älg-skylt"
Riktigt coolt tyckte dom,
dom gapa lite mer när jag sa att jag har sett vilda älgar flera flera gånger!
Typiskt tyskar :P
Jag hängde med dessa herrar i ett par timmar
( mina följeslagare vet jag inte vart dom var, dom dök upp ibland iaf)
Hitta en åkkupong i fickan från grönan,
fick användning för den ändå,
bytte till mig en puss med min favvo tysk med den,
gissa vad jag gjorde fram till ca 01:00 då dom var tvungen att gå :D
Mycket mysig tysk det där.

  
Jag och gänget hängde kvar nån timme till innan vi avslutade kvällen med donken

Sen tog alftaflickorna en taxi hem till Västra Skogen
 
Kom hem vid 03:00
satte oss för att varva ner med en kopp te på balkongen och kolla på månen!


03:30
Godnatt!

SÖNDAG

Klev upp vi 10:00, dukade upp en liten frukostbuffé på våran favoritbalkong!
 

Sen blev det en tur till stockholms universitet,
för att kolla vart Saravännen ska plugga i höst!

och så åkte vi till Solna Centrum för att shoppa allt vi kollade på dagen före.
Det blev två klänningar, en body, ett nagellack och ett par skor för Mosis
Vi åt lite och sen åkte vi till lägenheten för att packa ihop våra väskor och städa lite.
Begav oss till Centralen för att ta härjedalingen hem 17:00


TACK SARA RAHM FÖR EN UNDERBAR HELG MED DIG!!





 

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack själv sötnöt:) Fan va kul det var:)

2008-07-21 @ 20:51:21
Postat av: hannie

mosis osis har gått och blivit partyråtta! :D puss

2008-07-24 @ 11:34:00
URL: http://iskillnadmotdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0