Moa

Kämpar på och pluggar på omtentan tills på lördag
Som så många andra av halva klassen.
32 av över 60 stycken kugga omvårdnads tentan (jag är en av dom)
Och ändå sänkte dom kränsen för E (motsvarar ett G)
Lärarna kanske bör tänka till hur dom formar tentan,
Lr hur dom lägger upp föreläsningarna.
Lr så är de bara halva klassen som är för dum......

Skönt med medicinsk vetenskap kurser nu!
Med filosofi och etik finns de typ inget rätt och fel.
Men i medicinens värld så finns de bara ett svar,
hjärtats klaffar heter si och så.
Borelia utslag ser ut som en rund röd ring.
Antibiotika tar död på bakterier (lr ja, förutom dom som är antibiotikaresistent).
Konkreta saker helt enkelt!
Inget flum och ludd!

Men imorn ska vi packa hjärnan med olika lagar, -ismer, etik och etiska koder!
För jag tänker inte göra om den där tentan en gång till!!

Nu har jag spänningshuvudvärk, antagligen efter allt pluggande och glasögonen.

Överväger att gå och lägga mig nu redan vid tio.


så god natt alla läsare!

Kommentarer
Postat av: Carina

God natt!!

Hoppas det fixar sig med tentan nu.....du får en rejäl lyckospark av mig

2008-11-13 @ 22:21:51
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0