Semester!

Igår så jobbade jag min sista dag på
hemtjänsten i Alfta, och kanske kommer
jag aldrig mer tillbaka till denna trevliga
arbetsplats, för jag siktar på sjukhuset
här i sundsvall nästa sommar,
men jag ska nog söka hemtjänsten som
resverv iaf!

Vi hade de väldigt trevligt på vår sista dag iaf!
Jag hade en enkeltur ute,
vilket betyder att man åker själv i
bilen och bestämmer vilken musik
man ska lyssna på och hur högt ;)
På lunchen var vi 5 brudar som drog ner
på byn och firade av sista dagen med en pizza!
Sen den sista timmen på jobbet så
spöade jag Emma och Jessica i "fia med knuff".
Eller piskade upp dom i brygga som Emma uttryckte de!

Efter jobbet blev de hem och packa ihop väskan
för att ta tåget (alla vårt älskade X-tåg) till Sundsvall.
Lite annorlunda är de nu när man bor i nacksta,
för förr så bodde jag 300 meter från västra stationen,
så då var man ju hemma på 2 minuter.
Men igår så blev de buss från stan och hem,
men de gick bra de oxå!

Jo min nya stadsdel Nacksta är väl mer eller mindre
Sundsvalls Ghetto, många stora hyreshus med
många invandrare, man har nästan tur om man ser
en svensk här utanför.
Jag har inte varit speciellt främlingsfientlig förut,
men nu börjar man ju lessna på vissa av dom.
Vissa invadrare här saknar respekt för andra människor!
Tex. om man kommer med bilen mot perkeringen,
då står dom och spelar cricket mitt i vägen och
skjuter bollen mot bilen, så man nästan får köra ute i gräset!
Vid tio-tiden på kvällarna så vaknar allt till liv,
i deras hemländer så är man väl mer ute på nätterna
pga av värmen, men i sverige är de ju kallt på natten,
så varför kan dom inte pyssla med sina moppe race
och tävlingar om vem som kan tuta mest på sin moppe
på dagarna för!! Och de värsta är nästan att de är
10 åringar som kör mopparna med småbarn där bak!
Jag överdriver inte heller!
Att vända på dygnen kan ju inte vara så svårt iaf!

Men när de handlar om respekten för oss
så tror jag att de beror på att när dom kom hit,
så fick dom inte nån respekt av många svenskar.
Då är nog inte så lätt att ge rrspekt tillbaka heller.
Dom svenskar som hade en främlingsfientlig
syn när invadrarna kom drog alla över kam,
och invadrarna som fick stå ut med de där
drog alla svenskar över kam.
Och vips så har vi ett samhälle (nacksta) där respekten
för andra människor minskar.

Nu har jag ju stött på trevliga invandrare här oxå,
så jag ska nog överleva i nacksta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0