Allergisk mot sig själv!

Idag började en ny kurs, en kurs om Palliativ vård, alltså vård i livets slutskede.
Vi fick bland annar se en film idag om ett hospice, himla ynklig film,
så många sjuka och svaga människor som bara väntar på döden,
för de är de dom gör på hospice, och ropar på morfin förstås.
En väldigt gripande film, och vi fick se att döden inte alltid
är så vacker och rogivande, utan även orolig, ängslig och kaotisk.
Många i klassen tog till tårar, inte jag, jag är inte så blödig av mig,
och tur är väl de, jag är ju allergisk mot mina egna tårar.
Dom salta tårarna ger mig eksem runt ögonen, dumt va!
Det här blir väl inte den muntraste kursen att ha över julhelgen,
men inte mycket annat än att plugga och se posetivt på kursen!
Fick nämligen reda på att mittuniversitetets sjuksöterskeprogram
är de enda i sverige som läser 7,5 hp palliativ vård, dom andra läser
bara hälften om ens de! Så vi blir bäst i landet på palliativ vård,
iaf enligt papprerna.


Tänkte öven summera min helg som varit lång och underlig,
den började redan på torsdagen med mingel och vin på hårsalong,
och dansande in på natten!

Fredagen blev lugn, lite bakis, men ett besök hos frissan med lite
huvudmassage och en lååång lunch på barista rätade upp de hela.
På kvällen blev en sväng på sås-festen, både jag och Björn var nykter
och gick hem vid tio-tiden.

Lördagen tillbringdes till och sova och hämta kraft,
för när kvällen kom så avverkade jag mitt sista pass som
vaktchef på kårhuset. Och de var nog tur att den lite mer
rutinerade Moa var vaktchef, för jisses vad de var mycket att göra,
vi tog in fullt hus, alltså 650 pers. Men de gick förvånandsvärt bra med
tanke på allt folk. och vi var klara i en riktigt bra tid!
Jag tror jag larmade på huset vid halv fem bara!

Söndagen blev riktigt seg, aom alltid efter ett pass på kåren.
Men man kvicknade väl till och återvände till kåren för lite tackfest.
Dock var jag och Björn ännu en gång nykter (vilka torrbollar vi är).
Jag, Ida och Mari fixade till tornrummet, det blev riktigt mysigt där nu!
Funderar starkt på om jag ska tillbringa tolvslaget på nyår där uppe,
vill ju inte gå ut när de smäller, men där uppe (3:e våningen)
så har jag bra utsickt över fyrverkerierna.
Gick hem vid tio även denna kväll.

Men nu kom Björn, och vi ska se på film!
Hej svejs!



Kommentarer
Postat av: Carina

Nu kan man börja räkna ner tills du kommer hem

....l ä n g t a r

KRAM

2009-12-15 @ 07:29:01
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Moa

Japp, har planerat att ta ett tidigt tåg och skippa eftermiddags föreläsningen, anländer till s-hamn 14:00!

2009-12-15 @ 15:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0