Mindre än en vecka kvar...

Japp, om precis en vecka är julafton över,
och dom flesta i det här landet är några tusen
fattigare men förhoppningsvis nån julklapp rikare.
om precis två veckor är de ett nytt år, 2010.
Snart dags att skriva en årskrönika igen då,
tycker att de inte var länge sen jag gjorde de sist.

Annars så är de väldigt kallt idag,
snoret frös till is när jag gick till skolan.
Men här är de bara -18 grader,
hemma i alfta var de över -20, fy fan.

Idag så hämtade jag ut min omtenta i
läkemedelsberäkning, visste redan att jag var
godkänd, men ville ändå se om de var på håret
eller om jag hade god marginal (om man nu kan ha de på 2 poäng).
Till stor förtjusning såg jag att jag hade fullpott, alltså 20 av 20!
Känns riktigt bra, eftersom de är de som krävs nästa
gång jag ska skriva den!

Efter skolan var slut vid tolv så tvinga jag med Björn
till travbanan i bergsåker för att vaccinera mig mot svinis.
Varken Björn eller jag är förtjust i sprutor,
men vi satte oss på en varsin stol och lät oss bli
stuckna, gjorde inte så farligt ont.
Dock har jag börjat fått ont i armen nu.

Hoppas på att kunna köra lite go-cart om en timme.
Det är ledningsgruppsfest ikväll, och de blir favorit i repris
från våren, go-cart alltså.
Fast så roligt tyckte jag inte att de var,
jag är mer sugen på den där tjuren som man kan få åka på,
ni vet en sån där man ska försöka och inte bli avkastad på!

ja ja.

sii yaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0