Snart så!

Imorn åker jag äntligen hem!
Det ska bli så skönt!
Dock så är de mycket som ska fixas innan
jag kan sätta mig på tåget.
Jag måste sy färdigt min nyårsklänning,
packa färdigt allt och städa lite i mitt rum,
för just nu är de verkligen kaos!

Det var igentligen tänkt att jag skulle vara i skolan
hela dagen imorn innan jag skulle ta tåget,
men på förmiddagen har vi omvårdnadsdokumentation,
jag förstår att de är jätte viktigt och så,
men man lär sig inte så mycket på förläsningar,
utan de känns som att man kommer att få mer kläm på de
ute i praktik när man får skriva själv. Så de skippar jag.
Det lämnade föreläsningen i taktil massage kvar på
eftermiddagen, och den måste jag gå efter halv för
att hinna med tåget.
Det känns inte så värt att släpa en stor resväska
genom all snö för en halv föreläsning.
Så jag tar de lilla lugna nu istället och ser till
och får allt gjort!

Idag därimot har vi haft en jätte intressant föreläsning
med en läkare från hospice här i sundsvall.
Den handlade mycket om etik, läkarledda självmord
och dödshjälp. Och på slutet fick vi se en massa bilder
från nybyggda hospice här i sidsjön, verkligen jätte fint!
Nästan så jag skulle kunna tänka mig ha min T6 praktik där!


Tänkte avsluta med några bilder på mitt kaos här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0