Tomten

Japp, idag har jag lekt tomte efter skolan,
tog bussen ner på stan för att göra julklappsinköp!
Så nu får mammsen och pappsen,
mommo och moffa,
och farmor och farfar paket till jul!
Bror och pojkvän har jag deal med,
den heter "vi-köper-inga-julklappar-till-varann",
lämpligt, då är ett problem ur vägen för oss alla 3.

Så nu har de vart lite tomteverkstad i mitt lilla rum!
 


Bilderna från vaktfesten blev så kassa, så jag lägger inte upp några,
bara så ni vet :P


Annars så försöker jag varva ner efter en hektisk helg
med familjen på besök i stan!
Mycket som ska hinnas med, så de blev ganska
tidiga mornar och sena kvällar, men de var mys
att ha dom här lite, precis som att dom vill att jag ska
komma hem till Alfta hela tiden, så vill ju jag att dom ska
komma till mitt hem Sundsvall.
Och den här terminen har jag ju inte vart hem nånting,
men dom har vart upp till mig två gånger nu.

Men de ska faktiskt bli skönt den 22/12 där nångång
efter lunch när jag har haft sista föreläsningen och jag
kan ta tåget hem (med alla julklappar).
Då får jag andas lite alfta-luft igen och känna
mig riktigt hemma! Det har jag som sagt inte
gjort sen den 29:e september, jisses!!

Nä nu ska jag nog fortsätta och leka tomte
och slå in paket! Sen så blir de nog en tidig kväll,
om jag inte får för mig att gå till Björn.



Kommentarer
Postat av: Carina

Oj...hur ska du få med alla till Alfta ?

2009-12-08 @ 22:33:29
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Moa

ficka greja om allt lite och skippa dom stora lådorna, sen ska jag väl försöka pressa ner allt i den stora resväskan!

2009-12-09 @ 16:12:45
URL: http://moanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0