Torsdagen

Igår så blev de en lång dag.
Klev upp 06:15 för att hinna duscha och göra
alla morgonbestyr och gå till skolan till 08:15

Där väntade en heldag med examinationer i form av
undervisningsövningar. Som vanligt blev de en massa
teknikstrul med datorerna, så dom måste ringa
datateknikerna.
Ska jag vara ärlig så blev de ganska jobbigt att
sitta och lyssna på 16 pers som skulle undervisa i något,
och vissa var ju bättre än andra.

För mig gick de väldigt bra faktiskt.
Jag låg där på bordet och gjorde magövningar,
och visade hur man kunde träna med sitt barn,
och såklart så skötte sig Åke utmärkt som assistent!
Vid 3 när alla var färdiga fick vi komma in en och en
och höra om vi blivit godkännd eller ej.
Jag fick väldigt fin kritik och var helt klart godkännd.
Och lärarna trodde att jag skulle bli en bra barnmorska,
vilket värmde oerhört! ♥

Sen så blev de en snabbis på stan för att handla en
outfit till kvällens internfest med vakten.
Det blev shorts och linne i svart siden från gina tricot.
Bilder från festen kanske kommer upp senare....

Hann hem en sväng för att äta lite lätt och duscha,
sen iväg till Veronica för att klämma två cider,
och avslutningsvis kåren. Jag var bra i gasen under middagen,
höll högt tempo, men sen började dagens bravader komma ifatt.
Och jag ville hem och sova, lyckades komma iväg vid ett-tiden,
och delade taxi med 3 andra killar som oxå bor i nacksta,
tysken Florian, spanjoren Miguel och svensken Joel.
Trevliga grabbar de där som gör så att Moa slipper
gå hem själv mitt i natten!


Idag så är huvudvärken ett litet faktum,
och trött och slö är man, så de blir nog inte många knop idag!
Ska väl försöka sy lite på nyårklänningen.
Ikväll hoppas jag på en myskväll med Björn och lite film.

Och imorn så kommer familjen upp!
Ska bli väldigt skönt att få träffa dom!
Plus att jag har fått mamma till att baka lussebullar
som hon ska ta med sig! MUMS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0