Vilken dag!

Shajsses vilken härlig sommardag!
Endast en lätt sommarklänning har man kunnat haft på sig!
Har vart på stan typ hela dagen,
var nere till 10:30 för att jag skulle hinna fika gratis med björn
innan han åker till umeå, då var de fortfarande lagom mycket
folk på stan, vi fatta att de var nån motorcyckel dag för dom
hade tält med hojjar på nått ställe.

Men vi tävlade i fika och grejade på systemet och allt
innan jag vinkade av han på bussen.

Just de vi tävlade i fika i idag i Sundsvall!
Man fick fika gratis, kakor och kaffe/saft.
Vi tävlade mot östersund, och vi kunde följa
dom på en storbildsskärm, och så var de
en känd programledare (minns inte vad han heter)
 från SVT som härjade runt med en kamera efter sig.
De var öppet från 11-16, och rekordet har växsjö med
3111 stycken som fikade på en dag.
När jag fikade en andra gång
(fuskade och tog bort stämpeln från första gången)
med my och jon vid halv tre så var dom uppe
i ca 2200 st. Hoppas vi slog ö-sund bara!
Allt detta höll till nere vid ån och navet (bstn).

Men gick man upp till gågatan så invarderades
stan av 700 motorcycklister och deras hojjar!
MC´s överallt, man kunde knappt gå!
överallt överallt överallt!
Knuttar med sina skinnvästar!
(som gick och fikade gratis yey!)

Så allt har de vart drag och mycket folk på stan idag
kan ni tro! Kul att bo i en sån pass stor stad
så de händer lite jippon ibland!
Var hemma lite före fyra och däcka i sängen
i två timmar, sov lite inatt och ska jobba nu inatt!
Så behövde verkligen slockna en sväng.

Nu måste jag snart bege mig ner mot kåren,
men varken vill eller orkar jobba!
Villa ligga ut i solen och mysa bara!
men men, man måste väl, även om är chef!
Så jag har ca 9 timmar kvar innan jag kan
göra slut på dagen och sova! blä!
Men imorn ska jag soooova länge!
utan nån klocka som ringer!

siii ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0