Hjärndöd

Kan man ju lugnt säga att jag känner mig nu!
Var sjukt trött imorse när jag vaknade!
Vilket hållde i sig hela dagen.
Fast de sjukaste måste ändå ha vart att
jag vaknade av att Björn knappa (spelade)
på sin mobil brevid mig i sängen.
Jag frågade vad han gjorde,
och då sa han att han inte kunde sova,
och att han inte ligger och sover kl 7
på morgonen är ett under!
Han brukar ju ligga kvar till typ kl 12!
För att få upp mig ur sängen knäppte han
på taklampan (läs spotlight)....mindre populärt.

Körde på hela dagen i skolan,
först leversjukdomar, sen njursjukdomar
och så avslutades de hela med hudsjukdomar!
Under den sista föreläsningen kom jag underfund
med att jag har atopi, en vanlig hudsjukdom i form av exem.

En annan lite halvt sjuk sak var att våran gästföreläsare
i njursjukdomar visade en bild på njurklinkens 5 njurläkare.....i bara kalsonger!
fem halvnakna män på en balkong, fatta att klassen skratta!

Fick smita lite tidigare från sista föreläsningen för att
vara på kåren 16:00, städ och informationsdag stod på
schemat för dom nya i vakten!
Vi gjorde så fint och och lärde dom en massa,
och jag pratade en jävla massa engelska, eftersom
många är utbytesstudenter. Man blir rätt trött i huvet av de,
man vet ju inte vad allt heter, men jag tror dom förstod mig iaf!
När alla nya vaktisar gick hem så fick jag stanna kvar på
ledningsgruppmöte.....ett väldigt långt sådant!!!!
Var inte hemma fören strax efter 8 på kvällen,
helt utsvulten då jag inte ätit mer än en glass och banan sen halv tolv.
Men jag fick en matbiljett iaf på mötet, de känns bra! (gratis mat)!!

Nu är jag helt hjärndöd,
borde plugga och skriva massa papper till vakten,
men hjärndöda kan ju inte göra så.
Det slutade i att jag ringde efter Björn som jag tidigare
hade avvisat för mina planer för plugg.
Känns som att jag behöver en björnkram (hela natten).

Dagens lärdom

Levern är kroppens största körtel
som väger mellan 1,5-2 kg

Paracetamol (tex alvedon) är inte bra för levern,
men skonsam mot andra organ.
För hög dos ger akut leversvikt.
28 tabletter á 500g är en letaldos (dödligdos).

Huden är kroppen största organ
på ca 4 kg och 2 kvadratmeter.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0