Hallå! Vad heter du??

Idag på förmiddagen hade vi övning/examination i
barn HLR. När vi kommer in i klassrummet
så ser vi åtta platser med en bäbisdocka
framför alla på bordet.

Sen så fick vi öva på dom små liven,
både HLR och hur man gör när dom har satt i halsen.
Nått som var lite roligt var när läraren skulle visa
första steget i HLR för barn under 1 år,
alltså kolla medvetandet, hon ruskar tag i dockan
och ropar - Hallå, vad heter du? är du vaken??
Som att en knatte på säg 7 månader skulle kunna
svara på de! haha!
Men det var fan jobbigt för handleden och fingrarna
och göra hjärtkompretioner på dom små,
man trycker ju bara med 2 fingarar på bröstkorgen.
Vi fick även öva på en docka som skulle vara
runt 6 år kanske.

Bilden är tagen från google, men dockorna ser ut så där!

Efter att ha räddat barn så blev det lunch och sedan en tripp
till datasalen för att jaga en vetenskaplig artikel,
lyckades hitta en till slut. Vi ska göra en poster om
alkohol riskbruk bland medelålders kvinnor om allt går som
det ska, eller ja annars nått åt det hållet.
Jag hittade nått i det ämnet iallafall.
Så imorn på förmiddagen ska jag bearbeta och översätta
artikeln, och på eftermiddagen blir det skola för att
knacka ihop en poster, men layouten har jag redan
spånat på, får se va tjejerna tycker.
Smakprov:


Nått annat som hände idag var att när jag skulle gå till bilen så
hittade jag en plånbok på marken. Tog med den hem och försökte
få tag i ägaren, men inte fören kl 18 ikväll så fick jag tag på
brodern till denne slarvige Gustaf som tappat plånkan!
Han var snäll och kom till Nacksta och hämtade upp den,
fick 100 kr som tack, vilket jag brände på naturgodis,
ja alla 100kr fick gå till de! Men det kommer nog att räcka ett tag,
speciellt nu när Björn ska ner till Sthlm i 2 dagar.

Just nu sitter jag och väntar på just Björn, han har vart iväg
och tränat dubbelpass. Ska fika lite bränd äppelkaka med han
då, ja den blev lite bränd när jag glömde bort den i ugnen,
var ju såld på hus på tv:n, värsta B-programmet som visas
på tv4+, men det är fan ett av mina favvoprogram.
Att kolla på hus och lägenheter är ju typ min hobby!!

Jävlar vad jag har bloggat, får ta och lägga ner nu,
ni blir för bortskämd! ;)

Kommentarer
Postat av: Liz

Oj, vad bra med såna övningar!:)

2010-09-02 @ 11:18:46
URL: http://thelizy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0