Hushållssysslor

Idag så blir det en hemmafru dag känner jag!
Har precis diskat undan ett diskberg som hette duga,
blir lätt ett sånt när man har mysdag med allt möjligt gott,
och det är ju inte mys att diska direkt efter maten...

Har även ätit upp chipsen som blev kvar sen igår,
jag har inte ätit chips på väldigt länge, så nu har jag
lite ont i magen. :(

Snart är det dags för nästa hemmafru episod,
nämligen tvätta, var ner till tvättstugan och bokade tid,
fick en redan kl 14 idag. Har snart inga sköna trosor kvar,
och så har jag lite jag vill tvätta upp tills helgen när jag åker
till sthlm.

När man ändå är igång borde man kanske ta sig en
vals (eller varför inte en bugg?) med damsugarn.
Och CV:t måste bli färdigt och skickas iväg,
har iaf fått lite tips från Björn igår, när jag läste egenom hans.

Och på tal om B:s CV så är jag nog lika spänd som han inför
jobbsökandet, får känslan av att halva är inne så att säga!
Håller tummarna som f*n!
Och eftersom B söker IT-jobb så måste han ju investera i mer
"kontorskläder", tror inte att dresscoden på hans framtida jobb har
jeans med häng, nitbälte och en tischa.
Nä här ska det shoppas skjortor och kostymer :D
Vilken tur att B har en sån snäll flickvän och gäääärna
följer med och hjälper till!
Igentligen vill ju jag oxå ha ett sånt jobb, där man får ha
små pennkjolar och blusar, dressa upp sig helt enkelt.
Inte gå runt i nån slags pyjamas hela dagarna.
Känner att jag kanske skulle ha blivit fastighetsmäklare istället,
fast jag är inte så förtjust i ekonomi och sånt igentligen.
Äsch, det får bli syrra än så länge ett par år!

Sen så är jag sugen på att göra om i mitt rum oxå,
men det är rätt litet och möjligheterna är begränsade.
Får tänka på saken......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0