Då sticker det!

Då var snart den första praktikveckan slut,
måste säga att jag gjorde ett bra val med att välja
Matfors VC, helt klart värt att åka ett par mil utanför stan
för det där stället! Dom här 2 första veckorna är jag på
distriktläkarmottagningen och har min bas på lab.
Så det blir en hel del provtagning och stickande om dagarna.
Har även lärt mig EKG-apparaten, så när en läkare vill ha ett EKG
så springer jag iväg och fixar det!
Får även vara med på en del läkarbesök och sånt.
Dom andra 2 veckorna ska jag vara på distriktsköterskemottagningen,
då även BVC, MVC och hembesöken ligger, så det blir nog oxå nice!

Men nått man märker när man pendlar närmare 4 mil varje dag är
att jag vill ha en ny bil, Nisse rullar och går, inget större fel,
men jag är ändå jävligt sugen på en nyare bil.
Det behöver kanske inte vara nån audi TT eller Volvo C30,
men nån lite nyare, gärna från 2000-talet som inte rasslar.
Inte för att de kommer att hända, men man kan ju få drömma!

När jag kom hem idag så ville jag slappa lite, precis som min
sambo så känns det som att en förkylningen är på G.
La mig i sängen för att kolla på "Kungarna av Tylösand".
Fy fan vilken pinsam serie, fast på nått vis så måste man
nog följa skiten. Fattar inte hur man kan tycka att supa
24/7 och knulla i tv är så häftigt. Och hon från Sundsvall
som sa hur häftigt det vara att festa på VIP-hyllan kan man
ju bara tatuera in FJORTIS på! PINSAMT!
Jaja, de är väl sn tv som säljer, och jag kollar ju friviligt,
vi svenskar älskar att reta upp oss på annat folk tror jag!

Luktar stadigt gott i vår lägenhet nu, plockade precis ut en
äppelkaka som jag tänkte bjuda på imorn på praktiken.
Har vart dåligt med eftermiddagsfika nu, och jag gillar att baka,
äta kaka, äta eftermiddagsfika och få beröm för min goda kaka,
haha! Nu kan man nästan reta upp sig på mig också.
FJÄSKMOA!! Nää, jag fjäskar faktiskt inte.

Nått annat jag tänkte skriva lite om är det här rackarns valet,
typ varje dag så väller de in infoblad och valsedlar från olika
politiska partier, blir mest bara less, trött och ännu mer förvirrad.
Men jag tror att jag har bestämt mig vad jag ska rösta på nationellt
eller vad man säger och i landstinget, men kommunalt så är jag osäker.
Moderaternas tv-reklam är jävligt rolig iallafall, men kanske inget man
kan gå på direkt. Det enda jag vet är att det inte blir sossarna (sorry mami),
dom verkar ha haft makten för länge i den här kommunen, och jag tror
på lite ny fart och fläckt och det ska hända nått, plus att himlabadets
övertrassade budget på över 200 miljoner inte var nån hitt!

Jaja, har 10 dagar på mig att forska vidare på politiken!
Nu snart ska jag hoppa i Nisse igen och hämta Björn
på tåget, han har vart i fjollträsk idag igen!
Var till och med så snäll och skjutsa honom imorse också,
för han behövde förbi kontoret först = ingen taxi.


Men vi hörs väl till helgen bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0