Rubrik?

Här sitter man nu igen och tänkte skriva ett par rader.
Nu har jag bytt sida på Matfors VC från läkarmottagningen
till sköterskemottagningen. Gårdagen bestod av total lycka
då jag fick vara med barnmorskan på mödravården.
Kände mig som en cirkus-säl som bara ville klappa händerna.
Jag fick känna på bäbismagar och köra med en sån där
apparat man hör hjärtljuden med, sååå spännande.
Speciellt när man kände barnets huvud i magen, häftigt!
Sen att bara få vara med och sitta och lyssna var så intressant.
En extra bonus är att barnmorskan är hur go som helst och
berättade en massa om hur det var att läsa vidare till BM.

Idag har jag vart med på BVC. Har mest fått observera,
men det gör inte så mycket eftersom de mesta är så intressant.
vaccinationer, 3års kontroll, 4 årskontroll osv.

En överaskning som kom på morgonen till mig och Yvonne
som är parktikanter där var att de skulle bli "visningslunch".
Alltså en säljare från ett företag som gör omläggningsförband
kom och presenterade sina produkter, mest mepilex av olika slag.
Fick bland annat en liten bok om olika såromläggningar, guld värd dom student!
Maten var i form av två olika pajer (taco och västerbottenost), mycket gott!

Igår så städade jag och Björn här hemma. Men Björns gamla dammsugare
som vi har är ju jätte dålig, den suger rent ut av! Eller rättare sagt suger inte.
Så prio ett är att köpa en dammsugare just nu.
Jag har snöat in mig helt på en electrolux med handtag.
Typ den här Ultra Silence nedan.

2 laxar kostar den och är lite av en dröm!

Nää mår inge vidare, trött och har lite migränkänningar.
Så stänger ner här för tillfället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0